03 februari 2015

IMYS och Nouba

På jobbet var det en av tjejerna som tyckte att min sminkning såg ut som en "alla hjärtansdag-sminkning".. jag vet inte, men lite rosaaktig är den ju. Beroende på underlag så blir den rosa skuggan väldigt neonig. Jag valde en nedtonad svagt rosa bas, men jag testade innan på handen med en starkt rosa och då blev den helt superlysande. Nu valde jag den svagare varianten, skuggan är stark nog ändå. Men vill man lysa ordentligt så är en starkare rosa bas perfekt.




Primer: Eyefix från Face samt Jumbo Shadow Liner 316 Gala från Cherry Culture.
Highlight: Ljus skugga från Shephoras Color My Life palett.
I globlinjen: ljus rosaaprikos skugga från samma palett.
Inre vrån: Mineral Eyeshadow  Powder G01 från IMYS.
Yttre vrån: Nouba Nombra Eyeshadow nr 405.
Liten dutt i inre vrån: Nouba Spicegold nr 119.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Eyeliner: Super Liner Black Lacquer från Loreal.
Bryn: Brow Artist Plumper Medium/Dark från Loreal.
Mascara: Volume Million Lashes So Couture från Loreal.




Primer: HD High Definition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Lightscapade Mineralize Skinfinish.
Bronser: Dream SunGlow från Maybelline.
Rouge: Blush Cherry Blossom från Make Up Store.



Läppglans: She Loves Candy från MAC.




Man kanske borde tänka ut en riktigt rosa/romantisk sminkning till alla hjärtans dag... men ähhh, jag är ju inte så rosa av mig. Vi får se vad det blir.

Annars så är det.... NIO dagar kvar!!

Sminka lugnt!




Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...