05 november 2014

Stressminkning

Gokväll alla! Jaha, hörrni.... i morse försov jag mig. Eller. egentligen var det ingen äkta försovning. Jag hade helt enkelt ställt klockan fel. 06.30 istället för 05.30. Och jag låg dessutom och snozade vilket jag alltid gör, beräknar liksom tiden för att hinna göra det. Men när min dotter kommer insläntrande och undrar när jag tänker gå upp, och hon går alltid upp minst en timme senare än mig, så undrar jag bara vad hon gör uppe så tidigt. Men klockan är tjugo i sju, säger hon... gaaahhh, gissa om jag fick fart under galoscherna! 

Jaa, så min sminkning ser ut därefter. brynen är helt galna och resten är dåligt gjort och slarvigt. Men ja ja... det gör väl inget om hundra år, jag tog mig igenom den här dan ändå ;-).





Primer: från Wet n wild.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: m/s Spice från MUS.
Mitt på locket: m/s Myth från MUS.
Yttre vrån: m/s Pollution från MUS.
Under ögat: Spice och en svart penna från Wet n Wild.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Million de Cils från Loreal.




Primer: från Sephora.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Wet n Wild Mega Glow Illuminating Powder Catwalk Pink.
Bronzer: Bronzing Powder Gorgeous Glosw från HM.
Rouge: från BH Cosmetics 10 Color Palette Glamorous Blush.



Vet inte om jag ska kalla detta läppstift eller läppglans, men nåt.... 505 Creamy & Lazy från Loreal.




Japp, efter en rivstart på dagen där jag anlände lite sent till jobbet så har det varit lite lugnare tempo. Men nu är det ändå dags att nana kudden, ska försöka kliva upp på rätt klockslag i morgon... dvs 05.30 :-).

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...