19 november 2014

Atomic Purple och lite nailart

Hello alla! Long time no see. Jag har varit sjuk, inte varit hemma och diverse så lite dött från mig. Men nu är jag här igen. Jag fick ett ryck och fixade lite med naglarna, när jag nu ändå låg hemma och snorade. Jag älskar nagellack, men har fruktansvärt risiga naglar som bryts innan de ens kommit någon millimeter. Lite frustrerande när jag skulle vilja lära mig göra tjusiga nail arts och  så vidare. Då och då får jag ett ryck och gör små tappra försök, simpla enkla nail arts... inget avancerat alls. 




Vissa bilder är tagna utomhus och vissa inomhus och de visar ju inte alls de rätta färgerna. Mycket ljusare på bilderna än i verkligheten. Den lila färgen är mycket mörkare och djupare än bilderna visar,lite neonig, typisk marinafärg. 



Har målat två lager av det lila, skulle inte ha skadat med ett tredje, men det är mest på bilderna som det lyser igenom och ser flamigt och inte täckande ut. I verkliheten syns det inte lika väl.

 

Och så har jag vågat mig på att göra lite prickar... whooho... använt ett sånt där "dottingtool".



Den lila är Atomic Purple 829 från Loreal. Den svarta är Ebony Hates Chris från Wet n Wild och de stora prickarna är gjorda av ett lack som heter Adena färg nr 59, små prickar gjorda av ett neonigt rosa lack från China Glaze.


Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...