01 oktober 2014

Keep Your Cool

Så här kommer ytterligare en MAC skugga i min samling. En prolongwear eye shadow, Keep Your Cool. Inte lika färgstark som den gröna från förra inlägget, men snygg ändå. På bilderna väldigt blek, är mörkare i verkligheten. Är vad jag kallar för en potatisbrun/grå eller åt mullvadshållet om ni fattar vad jag menar. I den färgskalan en favorit hos mig.





Bas för skuggorna: E.l.f Eyelid Primer sheer.
Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen upp mot brynbenet: m/s Myth från Make Up Store.
Inre vrån: Vex från MAC.
Yttre vrån: Keep Your Cool från MAC.
Eyeliner: Dark Ivy från MAC. Så jäkla snygg färg.. mörk så att den nästan ser svart ut på håll, men väldigt blågrön när man tittar nära.... snyyyygg!
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Under ögat: penna Silver soil från Make Up Store med Keep Your Cool ovanpå.
Mascara: Volume Million Lashes de Cils från Loreal.




Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Mineralize Blush  Just A Wisp från MAC.
Rouge: från 10 color palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Amorous från MAC.




Hörrni, nu stupar jag i säng. Lååånga dagar. Bor numera i Uppsala som ni kanske vet, och jobbar fortfarande i Täby, lång resväg = inga kvällar kvar när man kommer hem. Lite segt är det, får se om jag försöker hitta jobb i Uppsala för att komma i från pendligen. Nån som har nåt jobbtips??

Ha det gott alla!

Sminka lugnt!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...