25 september 2014

Blått med Barry M

Här kommer gårdagens smink... lite blått, inget nytt under solen. Mesta blå kommer från Barry M. I skrivandes stund är det sent, jag har kommit hem sent från jobbet och jag ska slänga mig i sängen. Orkar knappt hålla mig vaken. Jobbar ju alltid till sju på kvällen och har numera en timmes bilfärd hem, sällan hemma före åtta på kvällen. Blir inte mycket till fritid kvar. I morse var jag sen, eller tja inte jag kanske, men skulle släppa av äldsta dottern på skolan och hon börjar ju mycket tidigare än mig så till hennes skola var vi lite sena iväg, väl jag släppt av henne hade jag massor av tid att ta mig till jobbet... våra tider synkar liksom inte. Kom till jobbet 40 minuter för tidigt. Kaaafffe blev det då.



Primer: Eye Fix från Face.
Highlight: m/s Ranch från Make Up Store.
Längs globlinjen: m/s Thistle från Make Up Store.
Inre vrån: ljus blå skugga med rosa skimmer nr 69 från Barry M.
Yttre vrån: Mörk blå skugga nr 23 från Barry M även tryckt dit lite m/s Pollution från Make Up Store i en liten dutt precis i yttre vrån upp mot brynbenet.
Liten dutt i inre vrån: Destiny från Makeupcosmetics.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Blue Black från Loreal.
Under ögat: penna Deep Blue Sea från Make Up Store med den mörka blå skuggan ovanpå.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Million Lashes de Cils från Loreal.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Bronser: Sol de Rio bronzing powder från Sephora.
Highlight: E.l.f Blush Coy.
Rouge: 03 Plummy från NYX.



Läppglans: 208 Lasting Mauve från Loreal.




Well, nu är det kudden som gäller! Natti!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...