10 maj 2014

Inte min dag...

Kliver in i bilen i morse för att åka iväg till jobbet, vrider om nyckeln.... ingenting händer, absolut ingenting. Inte ett ljud, inte en hostning, inte minsta lilla vibration... suck. Skulle åkt iväg till en kompis efter jobbet, men det kunde jag glömma nu, tar för lång tid med kommunala medel. Skulle sovit över och åkt till jobbet därifrån i morgonbitti. Slängde in väskan i hallen och fick fort som attan börja halvjogga till tåget, tar en kvart, det regnar... Under tiden ringer jag runt till mina kollegor för att kolla att de har nycklar så att de kan låsa upp butiken. Alla hos oss har inte nycklar och man får dryga böter om de kommer på en med att inte låsa upp gallren i tid. Kommer en halvtimme för sent, injoggandes i butiken, som är KNÖKFULL med kunder. Och sen har det varit så hela dan. Jag började för snart ett år sedan och jag tror jag har haft det värsta dan idag, på hela detta året. Har aldrig haft så mycket kunder i sammanhängade antal timmar som idag. Inte en glugg på hela dan.Fick i mig lunchen på fem minuter när klockan var halvtre... Huvudvärk hela dan... Blääähh!

Well, även den här dan har sitt slut och nu sitter jag här för mig själv och kollar in melodifestivalen, vi får se om jag orkar hålla mig vaken hela kvällen...

Enkel sminkning idag, en färg.




Bas för skuggorna: Color Riche Fixing & Unifying Eyeshadow Primer från Loreal och Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal.
Highlight: Ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
I globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: c/s Sapphire från Make Up Store.
Under ögat: Sapphire...
Eyeliner: Gel Liner Black från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Colossal Volume Express Cat Eyes Mascara.



Drogad blick... ;-)


Bas: Infallible Stay Fresh Fondation 015 Porcelaine.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.



Läppglans: Sparkler Glamour Gloss Sapphire Spark från Too Face.




Inte den bästa av dagar... kan bara gå åt bättre ;-)... Nu har jag kraschat i soffan, ses i morrn! 

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...