08 maj 2014

Guld/silver med Loreal

I går kväll bytte jag lack på naglarna. Guld och silver... så jag var så klart "tvungen" att ha en guld/silvrig sminkning idag då. You know me ;-). Guldigt ögonsmink är inte riktigt min melodi, jag är ju en mer silvrig människa. De flesta guldiga ögonskuggor är alldeles för gula i tonen för min smak. Tycker inte det passar min hudton. Men, nu har jag hittat en guldig som inte är fullt så gul så det känns som om den funkar lite bättre på mig. Och i kombination med silver och lite annat så funkar det bättre. 



Bas för skuggorna: Color Riche Fixing & Unifying Eyeshadow Primer från Loreal.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Nougat från Färg.
Inre vrån: Color Infallible 015 Flashback Silver från Loreal.
Mitt på locket: Color Infallible 027 Goldmine från Loreal.
Yttre vrån: Svartbrun skugga med guldigt skimmer från Wet n Wilds Comfort Zone palett.
Under ögat: penna Golden Days från Make Up Store med mörka svartbruna skuggan ovanpå.
Liten dutt: i inre vrån nertill, Rainbow Eyeliner från Noba. Inget nr kvar, men den är silverglittrig.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Volume Million de Cils limited edition mascara från Loreal.





Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från IsaDora.
Highlight: Illuminator från Kicks.
Rouge: Noubas Blushon Bubble nr 122.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Amorous från MAC.




De va de hele!

Tidigare ikväll, efter jobbet, slank jag in en sväng på Kicks för att kolla in MACs senaste kollektion som kom ut i butikerna idag. Det var inte så mycket där som lockade mig, inte något habegär. Mycket kändes som om man redan sett det, om ni förstår vad jag menar. Men, hur det nu var när jag stod där och pratade lite med MAC-tjejen så började vi kolla in lite läppstift och liknande, jag nämnde att jag skulle vilja ha ett lite mera lila läppstift. Då tar hon fram ett stift och säger att "det här har vi precis fått in, det heter Heroine" ... och jag bara dog! Har spanat in detta läppstift hela vintern på diverse bloggar, instagram you name it. Har länge velat ha det, men har ju inte funnits i Sverige. Går säkert att få tag i på någon utländsk sight men jag har inte orkat ta tag i det. Nåja, nu finns det där, och ska stanna i sortimentet. Jag högg ett på direkten, och lyckan är total ;-)!

Såå, med största sannolikhet så kommer det bilder i morgon på The läppstift... Heroine från MAC. I alla fall om ni frågar mig...

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...