19 maj 2014

Full Force Violet

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag kladdade med detta. Den lila skuggan är torr och svår att få till att fästa och jag kämpade , när man försöker trycka dit den och sen blenda så sopar man liksom bort den. Jag var på vippen att tvätta bort alltihopa och börja om från början. Men, jag hade inte riktigt tid med det för jag hade tänkt åka in till stan i dag när jag var ledig. Har inte varit inne i stan på evigheter känns det som och jag har en liten butik där jag köper mitt te som jag dricker varje morgon. Köpt te där i över tjugo års tid. 

Well, jag kladdade på och jag var allt annat än nöjd när jag väl fått till det någorlunda, det var dåligt blendat och allmänt flammigt. 




Bas för skuggorna: Color Riche Fixing & Unifying Eyeshadow Primer och Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas båda från Loreal.
Highlight: m/s Muffin från Make Up Store.
På brynbenet: m/s Smog från Make Up Store.
I globlinjen: Bright Fuchsia pigment från MAC.
Över rörliga delen av locket: Full Force Violet pigment från MAC.
Dutt i inre vrån: Illusion D´Ombre 81 Fantasme frn Chanel.
Eyeliner: Gel liner Black från Make Up Store.
Kajal: Master Kajal Khol Liner från Maybelline.
Under ögat: kajalen nersuddad från vattenlinjen och Full Force Violet suddad ovanpå.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Studio Fix Fluid från MAC.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream Sunglow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Illumination powder 01 Rose Boudoir från Loreal.
Rouge: Cherry Blossom från Make Up Store.



Läppglans: E.l.f Glitter Gloss Sparkling Wine.




Ja hörrni... hög irritationsfaktor var det när jag gjorde detta. Får testa en annan bas kanske, men nu kommer nog det pigmentet få stå en stund, för nu har jag tappat sugen på det... 

Bättre lycka i morgonbitti kanske...;-)

Ha de, ha de!

2 kommentarer:

Emma P sa...

Jag tycker att slutresultatet blev läckert trots att du fick slita hund:) tycker tyvärr ofta att MACs pigment är lite svårjobbade...

marinamake sa...

Emma! Gillar dem vanligtvis, men de är de matta som är jobbiga, skimriga funkar ju bättre tycker jag.

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...