12 maj 2014

Da shit...

Ledigt idag, jag har strulat runt hemma och inte fått något gjort egentligen. Måste försöka fixa med bilen som lagt av, för att se om jag kan få igång den, men egentligen inte så mycket jag kan göra, måste få hjälp. Tänkte tidigt på förmiddagen att idag ska jag stå och göra en sminkning eller två, ha tiden på mig och inte behöva stressa... well, jag kom inte till skott förrän för sent... började bli hungrig och behövde gå till affären och handla. Då bestämde jag mig iallafall för att ställa mig framför spegeln. Kände mig lite stressad, vilket var löjligt, jag var ju ledig. Så med knorrande mage ställde jag mig framför spegeln och idag var en sån dag när man känner redan innan man börjat att allt går åt pipsvängen, inget vill funka. 

Primern funkade inte, skuggorna kladdade och ville inte blenda ordentligt, och ja, det kändes bara som jag bokstavligen stod och kladdade och det blev bara crap av alltihopa. 

Ett tag tänkte jag inte ens lägga upp de här bilderna, meen what the heck.. det spelar ju ingen roll om hundra år...



Primer: Eyelid primer Pearl från E.l.f.
Highlight: Ljus skugga från namnlösa 88-paletten. En dutt precis under brynets högsta punkt från E.l.f:s Eye Transformer palett.
Strax ovanför globlinjen: skuggor från namnlösa 88-paletten.
Yttre vrån och in i globlinjen: Jumbo Eyeshadow Stick Check Me Out från E.l.f.
Rörliga delen av locket: Temptress från MAD.
Under ögat: Check Me Out med lite skugga över från 88-paletten.
Eyeliner: Aqua Liner 7 från Make Up For Ever.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Mineral Face Primer från E.l.f.
Foundation: 10HR wear perfection foundation clair light 22 naturel från Sephora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: E.l.f. Blush Cory (av någon anleding står det Blush på asken, trots att det inte är det.., ologiskt. Är en highlight.)
Rouge: HD Blush Showstopper från E.l.f.



Well hörni... jag har använt rouget som läppgunk... det här rouget är i cremeform i en pumpflaska. Sååå otroligt pigmenterat så att jag knappt vågade sätta det på kinderna ifall det skulle bli för mycket och inte gå att få bort. Jag fick direkt tanken att testa det på munnen. Sån jäkla snygg färg, och det sitter som berget och är helt viktlöst på munnen, du känner inte att du har det där.

Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
och som sagt: Showstopper HD Blush från E.l.f.



Japp, inte nöjd med detta... kan lika gärna flippa ut.. ha ha!




Men snyggt läppgunk var det...

Så är det dags att jobba i morgon igen då... känns som det aldrig är nåt annat... oh well, man får väl sova när man bli pensionär, bara femton år kvar ;-)

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...