11 maj 2014

Carnivale

Såå blåa naglar, betyder blått smink. Kände för nåt riktigt knalligt. Och jag kan säga att bilderna gör inte denna skugga rättvisa. I verkligheten är den mörkare, men ändå knallig, otroligt intensiv. Blixten ljusar upp den en aning. Det är ett pigment från Taylor Made (som jag inte tror det går att få tag i längre). Den är helt matt och så otroligt lysande neonkornblå som nåt bara kan vara. Me like!




Bas för skuggorna: på brynbenet, Eyefix från Face. Över rörliga delen av locket; eyeshadow stick Cosmo från Viva la Diva (blå). 
Highlight: nudeskugga från namnlösa 88-paletten.
Över rörliga delen av locket: Carnivale från Taylor Made Minerals.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Under ögat: penna 02 Bleu från Yves Rocher med Carnivale ovanpå och Black från Wet n wild med Carbon ovanpå.
Eyeliner: Liner Precise från Maybelline.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Million Lashes So Couture från Loreal.




Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine.
Puder: Perfedt Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Belightful från MAC.
Rouge: Cherry Blossom från MAC.



Det var min blåa dag... som bestod av jobb i hundra knyck. Nu har jag äntligen en ledig dag i morgon. Får ägna den åt att försöka få vart på min bil, som står som ett totalt dött vrak på parkeringen härutanför.

Sov gott alla!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...