20 maj 2014

Club

Idag har jag haft en gråtdag igen. Ja, jag är inte ledsen eller så, det är bara mitt ena öga som krånglar. När jag väl är färdig med sminkningen så sätter mitt högra öga igång att rinna nåt hejdlöst ibland. Fattar aldrig vad det beror på för det kommer bara ibland. Så innan jag ens hade hunnit till jobbet så var sminket helt utsmetat i yttre vrån på mitt högeröga. I sista stund innan jag drog hemifrån slängde jag ner min eyeliner och skuggan jag använd för att kunna "lappa" ihop luckan som bildats i ögonvrån. 

I alla fall så har jag använt en skugga från MAC som är otroligt fin. Den har en brun bas, med ett grönt skimmer i sig, så när man gnuggar fast den så skimrar den i grönt. Tyvärr svårare att få till det gröna skimret på ögonlocket gentemot hur det ser ut om man testar den på handen. Ännu svårare att fånga det med kameran, så på mina bilder ser det bara brunt ut. Skuggan heter Club, som ni förstår...




Bas för skuggorna: Smudge Proof Eyeshadow Base från Nars.
Highlight: m/s Muffin från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Rörliga delen av locket: Club från MAC.
Yttre vrån: 610 Dark Green från Viva la Diva.
Under ögat: penna 15 Turquise från Viva la Diva med Club ovanpå.
Dytt i yttre vrån: Cameleon 601 Soleil Levant från Loreal.
Eyeliner: Master Precise Liquid Eyeliner Black från Maybelline.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Liquid Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream Sunglow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: E.l.f. Blush Coy.
Rouge: 43 Rosy Dawn från IsaDora.



Läppstift: Redwood Creme från Make Up Store.




De va de hele... 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...