20 april 2014

Lila och vinrött med Loreal

Så var det påskafton då... jag har tagit mina barn och åkt till min bror i Uppsala. Som vanligt. Helt underbart väder och vi kan sitta ute för första gången på säsongen. Min bror har ett litet lusthus, så vi brukar duka upp där och sitta och äta där när det inte är helt hundra att sitta ute. Åh, det var soligt och varmt men vinden är lite kylig så vi satt i lusthuset, men kaffet på altanen... helt underbart.

Så sminket då, inget särskilt med det. Men två av skuggorna är nya, de kommer från Loreals nyaste collection. Jag gick in i Loreals butik i Täby Centrum och stod och ohhade och aaahhhade och iiihhhade med expediten som var precis lika nördig som jag när det kommer till skuggor och nya färger. Hon hade precis packat upp deras nya skuggor, hade legat i hyllan i en kvart. Purfärska! Superfina färger, otrolig konsistens... ni vet, lite så där "feta" , bra pigmentering, mycket färgpayoff. Jag kunde inte låta bli att köpa två av dem. En lila och en lite plommon/vinröd aktig, superfina. 

Var ju tvungen så klart att använda dem, påskafton och allt. Vet inte om gult var den bästa färgen att kombinera detta med... men hey... det är bara påskafton en gång om året ;-)




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene, samt Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal mitt på locket.
Highlight: la Couleur Infallible 016 Coconut Shake.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre vrån: gult från Coastal Scents 88 ultra shimmer eyeshadow palette.
Mitt på locket: Color Riche  Lómbre Pure 406 Mauve Star från Loreal.
Yttre vrån: Color Riche Lómbre Pure 30q1 Escape in Bordeaux från Loreal.
Eyeliner: Gel liner black från Make Up Store.
Mascara: the Colossal Volume Express Cat Eyes från Maybelline.
En kajal använde jag också men upptäckte efter att jag fotat att jag glömt den, satte din den sen. Gel liner black från Maybelline precis som vanligt.




Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: 06 Pink Blossom från IsaDora.
Highlight: Pink Buttercup från MAC.
Bronser: Dream SunGlow Pressed Powder  03 Bronze från Maybelline.



Detta fick duga för påskafton med familjen. Inge större mankemang... Vi hade en trevlig kväll med kalasväder, god mat och dryck!

Ha det gott, sminka lugnt!


Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...