10 april 2014

Lila och silver

Well folks, jag har varit hemma idag med. Men nu känns det mycket bättre, mattheten är borta och jag blir inte lika svett och slut så fort jag rör mig. Med andra ord: i morgon blir det arbeit...

Jag roade mig framför badrumsspegeln idag med, hade inget vettigare för mig ju. Jag försöker ibland göra nåt sånt där cut-crease-aktigt... jag misslyckas gruvligt varje gång. Jag vet inte om det beror på att mina ögonlock ju är rynkiga så att det veckar sig och kladdar hit och dit, plus att det är väl lite skit bakom spakarna med. Inte min bästa gren, det där med cut crease.

Jag ville att rörliga delen av ögonlocket skulle glittra rejält, använde mig av en glittereyelinder från Viva la Diva, men jag tycker nog att det blev mest som silveraktigt, snarare än glittrigt. Men det var väl helt ok det med.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Samtliga skuggor: kommer från Wet n wilds palett Petal Pusher.
Highlight: precis under brynets högsta punkt, MAC Pigment Vanilla.
Mitt på locket: Crystal Glitter liner från Viva la Diva över hela locket.
Eyeliner: Gel liner black från Make Up Store.
Under ögat: Jumbo Liner 12HR wear 14 Violet från Sephora med en lila skugga från paletten ovan.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up Forever.




Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Dual Foundation Stockholm från Make Up Store.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Bronser: Dream Sunglow 03 Bronze från Maybelline.
Rouge: Metal Cherry från Make Up Store.



Köpte ett läppstift från H&M häromveckan, ett av deras matta. Matta läppstift är en av mina senaste manier... så läckert. Detta är ett riktigt budgetkap, 49 kr tror jag visst de kostar. Sitter som berget, glider på jämnt och fint och täcker bra.

Läppenna: Russian Bordeauz från Make Up Store.
Läppstift: Matte Lipstick Landinski från H&M.






De va de hele.... puss på er!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...