14 april 2014

Goldmine


Jaha, här kommer lördagens smink... jag åkte till jobbet igen, den här gången kände jag mig faktiskt lite pigg, mitt hängiga tillstånd verkar ha givit med sig, äntligen. 

Jag har precis upptäckt Loreals Concept Store i Täby Centrum, tja jag har ju sett butiken, men lite granna dissat den, har lite fördomsfullt alltid tänkt att "Loreal... dahh vad tråkigt", när det finns både Make Up Store och Sephora en armlängds avstånd från butiken där jag jobbar... Nåja, den här butiken är den första i världen och de har produkter som bara finns där. Har läst mycket gott om en del grejor på andra bloggar osv så jag bestämde mig för att botanisera lite mer ordenligt där inne. Hittade en par godbitar, men köpte inte någon av dem den här gången. Dock slog jag till på två ögonskuggor av sort som ska utgå, kostade i princip ingenting. Jag blev verkligen positivt överaskad, de är rejält pigmenterade och satt superbra hela dagen. Jag köpte en guldig och en silvrig. Det kommer nya skuggor som ska ersätta dessa, så jag ser fram emot dem, det var visst en hel hög nya nyanser på väg in. Ska bli spännande att kolla vad det kan vara för nåt bra ögongodis.

Så den guldiga är vad jag använt i denna sminkning, som för övrigt blev lite tråkig. Men men... Otroligt fint guldskimmer i denna, syns inte på bilderna, men så är det ju alltid.... i allafall när jag är bakom kameran ;-)




Primer: Eyefix från Face.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Nougat från Färg.
På brynbenet mot yttre vrån: rostbrun skugga från namnlösa 88-paletten.
Yttre v: mörk brun skugga från samma palett.
Mitt på locket: La Couleur Infallible 027 Goldmine från Loreal.
Eyeliner: Master Precise från Maybelline.
Under ögat: Jumbo Liner 12H wear 11 Turquoise från Sephora med en blå skugga ovanpå.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Pink Mink från Avanya Mineral Cosmetics.



Läppstift: 715 Choco Dream Color Sensational från Maybelline.
Läppglans: Cyklamen från Face.




De var min lördag, som jobbmässigt var helt hysterisk... otroligt mycket att göra. Men det är väl tur på sitt sätt, så går dagen lite fortare. Finns inget värre när tiden släpar sig fram, särskilt inte en lördag, när man egentligen bara vill hem.

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...