14 april 2014

Blåsotning med Wet n Wild

Så jag är på benen igen, har jobbat hela helgen. Var på jobbet i fredags med men när klockan var halvfyra skickade min chef hem mig för jag var helt orkeslös och bara stod och hängde i ett hörn... Nu känns det dock bättre och det har varit full vart hela helgen. Idag har jag min lediga måndag. Inte så dumt att vara ledig på måndagar faktiskt, man slipper dom ju... om ni fattar vad jag menar. Å andra sidan, inte så kul att jobba en hel helg. Man får ta det onda med det goda....

Min sminkning i fredags då, när jag släpade mig till jobbet efter att ha varit hemma i tre dagar, men fortfarande inte kände mig så pigg. Den såg ut så här:





Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Nougat från Färg.
Över rörliga delen av locket: Blå skugga från Wet n Wilds palett Blue Had Me At Hello.
Glitter ovanpå: Reflects Blue pigment från MAC.
Eyeliner: Master Precise från Maybelline.
Under ögat: penna Deep Blue Sea från Make Up Store med blå skuggan ovanpå.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Dual Foundation Stockholm från Make Up Store.
Rouge: Pink Blossom från IsaDora.
Highlight: Sparkling Glitter Powder Sunkissed från H&M.
Bronser: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.




Läppstift: Only A Rose från Make Up Store.
Läppglans ovanpå: Cyklamen från Face.



Kommer mera....

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...