18 mars 2014

Etain Scintillant - Yves Rocher

Jaha hörrni, detta blev ju stå tråkigt att klockorna stannar... okej, men det fick duga till vardags ;-)...  Jag har en skugga från Yves Rocher som jag aldrig använt, plötsligt fick jag för mig att använda den. Tja och då blev det så här intetsägande... Helena på IMAKEYOUSMILE, lovordar ofta Yves Rochers produkter, så jag tänkte att nu får jag ju kolla om jag håller med... 




Highlight: ljus skugga från min namnlösa 88-palette (är en nude-palett).
Inre vrån: Etain Scintillant från Yves Rocher.
Yttre vrån: Grön skugga från samma palett som ovan.
Globlinjen: ljust brun skugga från samma palett.
Eyeliner: Gel liner black från Make Up Store.
Kajal:  Eyestudio Lasting Drama Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Gentle från MAC.



Läppstift: Choco Cream från Maybelline.
Läppglans: Cyclamen från Face.



Jaha hörrni... den var helt okej, skuggan från Yves Rocher, bra pigmentering, lättjobbad, satt bra. Det var bara det att jag tyckte att det blev en stentråkigt sminkning. Men i kombo med nåt annat, kanske det kan bli bra... det är bara till att kladda vidare ;-).


Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...