18 mars 2014

Black Grape från MAC

Ja ha hörrni... här kommer en av mina absoluta favoritskuggor... all time, skulle jag nog vilja påstå. Jag tröttnar aldrig på att titta på skimret som den här skuggan ger. Den är plommonlila, med ett litet stänk av glitter och när man vickar fram och tillbaka så kommer det lite turkos/mintgrönaktiga dagrar... åhh, så läcker! Jag får aldrig nog, detta är nog en skugga jag skulle kunna använda varje dag. Jag är ju inte världsbäst på att fota, men hos Linda Hallberg finns det superfina bilder på skuggan när hon använt den. Hon är ju dessutom überduktig i största allmänhet... stor idol för mig!




Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Rörliga delen av locket: Black Grape från MAC.
Liten dutt mitt på locket: för att förstärka det turkosaktiga skimret en liten dutt med löst pigment Lucky in love från Archies Girls kollektionen från MAC.
Eyeliner: Aqua Liner nr 7 från Make Up For Ever (lila).
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: från Sephora.
Puder: från IsaDora.
Rouge: Gentle från MAC.



Hm, tja lite blek ser jag visst ut... står på toan på jobbet och fotar, hann inte med hemma så jag slet med mig kameran i sista stund. Linsvätskor i bakgrunden... he he.

Sminka lugnt!






Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...