25 mars 2014

Bråttomsmink

Jaha hörrni.. dags för lång jobbperiod igen, och jag började första dagen med att vara sååå himla trött. Hade svårt att sova i natt och tog mig inte ur sängen i morse. Alltså blev jag sen... Höll på och lullade runt och dribblade med sminket, kunde inte riktigt bestämma mig, och fort var det tvunget att gå. Well, det tog alldeles för lång tid innan jag bestämt mig och jag fick kasta mig iväg sen... Stressade inte alls... nä då inte alls :-)

Det blev lite neutralt, med en touch av blått...



Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Nougat från Färg.
Över rörliga delen av locket: löst pigment från Yves Rocher, 02 Nacres Taupes.
Liten dutt i yttre vrån: Peppar från Färg.
Eyeliner: tog lite blå skugga från Wet n Wilds palett Blue Had Me At Hello och blandade med MACs Fix+ och gjorde en eyeliner av det.
Kajal: penna Deep Blue Sea från Make Up Store.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer:  Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Lightscapade från MAC.
Rouge: nr 122 Blushon Bubble från Nouba.



Ni har sett den hundra gånger förut, favorit när jag inte vet vad jag ska ta till, eller när jag inte känner för att ha knallig läppstiftsfärg men heller inte bara läppglans.
Läppstift: Choco Cream från Maybelline.
Läppglans: Cyclamen från Face.



Det va de hele!

Ha de, ha de!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...