18 februari 2014

Röd med Nouba

Det var tanken att jag skulle göra en röd/svart sminkning idag. Väldigt länge sedan jag använde en röd skugga. Men hur det nu var så blandade jag in den ena färgen efter den andra, så nu ser det mer ut som något åt brun/orangea hållet... men what the heck... det spelar ingen roll om hundra år.
 
 

 
Primer: Eyeshadow Primer från Lumene och mitt på locket röd primer Dare Devil från Sleeks primerpalett.
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Nougat från Färg.
Inre vrån: nr 311 från Nouba.
Mitt på locket: röda delen av Noubas Double Bubble nr 59.
Yttre vrån: Peppar från Färg.
Yttre v:et  : m/s Pollution från Make Up Store.
Under ögat: Peppar och lite av  Noubas 311 i inre vrån.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Eyeliner: m/s Pollution dittryckt med en snedskuren pensel precis efter franskanten.
Mascara: Smokey Lash från Make Up For Ever.
 


 
Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Shading: Dream Sunglow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Wet n Wild Fergie Centerstage Collection, Rosé Champagne Glow.
Rouge: Sunny Spice från Mary Kay.
 

 
Läppenna: 80 Transparant Lip Fix från Isadora.
Läppstift: nr 52 från Nouba.
 

 
 
Har haft en lååång arbetsdag, har varit på jobbet mellan 9.30 - 20.00 till och med strax efter åtta var hon... stannade kvar och stängde butiken trots att jag egentligen skulle slutat sju, men vi har flera stycken som plötsligt var sjuka idag, så jag lovade att stanna kvar. Det var helt okej, men segt är det och trött blir man. Känner dessutom av mitt dumma öga hela tiden, känns som ett stort skavsår hela ögat så man blir lite trött bara av det.. Men men, nu är jag hemma och nu kraschar jag... hello kudden ;-) !
 
Ha det gott alla, sminka lugnt!

2 kommentarer:

Malin sa...

Vilken härlig sminkning du har gjort här :)

marinamake sa...

Malin! Tack, va snällt sagt! Gillar att göra lite röda sminkningar ibland, även om denna inte direkt blev rödröd om du förstår vad jag menar :-)

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...