23 januari 2014

Nude

 
Well folks... jag skulle försöka mig på någon sorts Nude-sminkning i morse... tja, ni ser ju, detta är inte min melodi. Det är så jäkla snyggt på alla andra, men på mig.... NOT! Jag har aldrig och kommer aldrig trivas i den här typen av sminkning. Färgen syftar jag på då. Möjligen om jag sotar med den mörkaste av dessa bruna, som går lite åt gråbrunhållet. Då är det helt okej, men att blanda in andra ljusare nyanser... nej. Jag får ändå då och då ett ryck och vill testa. Oftast efter att sett nåt snyggt på nätet eller så, så att jag blivit lite inspirerad. Men det faller platt på direkten... jag blir ju blek som ett lik!
 
 

 
Samtliga skuggor från de här sminkningen kommer från Makeupstudions eget sminkmärke; .färg. De har lite lustiga namn, låter som innehållet i en godisskål :-).
 
Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highligt: Grädde.
I globlinjen: Nougat.
Yttre vrån insuddat i globlinjen: Choklad.
Mitt på locket: Gräddkola.
Eyeliner: Gel liner Black från Make Up Store.
Kajal: Infinite Beige från Sephora.
Mascara: Smokey Lash från Make Up For Ever.
 


 
Primer: High Definition primer från Make Up For Ever.
Bas:  från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Blush On Bubble nr 51 från Nouba.
 

 
Läppstift: 715 Choco Cream Colorsensational från Maybelline.
Läppglans: Cyklamen från Face.
 



Nope, detta är inte för mig ;-).

Annars så håller vi planera för fullt på jobbet. För vad undrar ni? D-E-N  S-T-O-R-A  F-E-S-T-E-N!! Nästa lördag händer det, alla "Specsave:are" från hela Sverige (ca 150 butiker tror jag visst att det är) på stor Gala baluns på Hamburger Börs. Lång paljettblåsa är inhandlad (dock ej provad ännu) håret klipps i morgon och färgas i helgen... tja, sminket planerat sedan länge så klart, glitterspray inhandlat osv osv. Fördrink på Café Opera  (för oss i min butik) osv osv, vi gör inget annat än diskuterar och planerar denna fest som är Specsavers 10-årsjubileum. Bilder hoppas jag få till er efteråt såklart. Rapportering på söndag nästa vecka, om jag orkar..... ;-)!

Men för nu... sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...