22 januari 2014

Blandat kompott...


Gokväll alla, dagens sminkning.... inte mycket att orda om, blev inte som jag tänkt mig, men okej, blir det någonsin det... skitsamma, det här är vad det blev...
 

 

 
Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene, som är den i mitt tycke (av alla jag har provat)den bästa av alla... det creasar aaaaldrig när jag använt den, vilket det kan göra med många andra trots rykte om att vara så bra... och den röda i primerpaletten från Sleek (mitt på locket).
Highlight: Grädde från .färg (Makeupstudion) och en dutt White as Snow (Crushed Metallic Pigment) från MAC (pro-produkt), precis under högsta punkten på brynet.
I globlinjen: Nougat från .färg (Makeupstudion).
Inre vrån: Silver Sleet från MAC, samma pigment som ovan, pro-produkt.
Mitt på locket: här körde det ihop sig lite... lade först på Metallic Plum från Make Up Store ovanpå den rödaktiga primern från Sleek, det blev alldeles för mörkt och murrigt, så jag pressade på Hot Stuff från MAD Minerals ovanpå för att ljusa upp det lite (ett bubbelgumsrosa pigment), det blev ju sisådär...
I yttre vrån: Kaffe från .färg (Makeupstudion).
Under ögat: från yttre vrån och in mot mitten penna Charcoal från Wet n wild med Kaffe ovanpå, från inre vrån mot mitten vit penna Snowflake från Make Up Store med Hot Stuff ovanpå.
Eyeliner: Gel liner black från Make Up Store.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: Smokey Lash från Make Up for Ever.
 


 
Primer: High Definition Primer från Make Up For Ever.
Concealer: Super Stay 24H nr 2 Light beige.
Foundation: Sephora 10HR wear perfection Foundation Clair Light 22 Naturel.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: 28 Purple Dream från Isadora.
 

 
Läppglans: från Sephora, utgången produkt...
 



Japp de va de hele.... luggen hänger i ögonen, sorry, såg inte det förrän jag laddade upp bilderna...

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...