10 augusti 2013

Jobbig dag...

Halloj alla! Visste inte vad jag skulle hitta på i sminkväg i morse... Svartklädd som vanligt på jobbet... tänkte jag skulle hitta på nåt färgglatt, meen nää, blev nåt metalliskt gråblått, inte så färgglatt alls...
 
 

 
 Highlight: Reflets Blues från Peggy Sage.
Inre vrån: blå/guldig skugga från SmokeyPalette från Coastal Scents.
Mitt på locket: MAC pigment Steel Blue.
Yttre vrån: MAC pigment Deep Blue Green.
Under ögat: penna Metallic Sea från Make Up Store.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: från Clarins.
 


 
Bas: Fit Me 110 Porcelain från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Nouba blushon bubble nr 122.
Bronser: Nouba Earth Powder nr 52.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.
 

 
Läppglans: från E.l.f. Cherry Tarts. Texten är så liten i botten av hylsan att det inte finns en chans i helvetet att jag ser vad det står, jag lämnar över läppglanset till min elvaåring och frågar; vad står det ? Cherry Tarts säger hon på direkten... dahh, hon är elva, jag är fyrtionio.... JAG SER INGET! Och då hade jag ändå min nya glasögon på mig... suck, ålder....
 

 
Det var det hele....
 

 
 
Jag har jobbarhelg den här helgen... kommer bli en tung period på jobbet framöver, en av de två delägarna vi har i butiken gick hastigt bort idag. Alla är chockade och det känns fullständigt overkligt. Här ena dan, borta nästa. Man ska vara glad att man inte vet vad som väntar runt hörnet.

Ha det gott, och ta hand om er!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...