20 oktober 2012

Grönsminkning


 
Bas för skuggorna: Beauty Base Eyeshadow Primer från Lumene.
Ytterligare bas ovanpå det, för att få lite grönare färg: Shimmering Eye & Lip Crayon nr 8 (grön) från Barry M.
Highlight: m/s Sun Breeze från MUS.
Över rörliga delen av locket: 98 Hot Green från Nyx.
Från inre delen av vrån och upp över globlinjen: ljus turkos skugga från Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Eye Shadow Palette.
Yttre vrån: 610 Dark Green från Viva la Diva.
Eyeliner: Rainbow Eyeliner nr 13 från Nouba.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Illegal Length från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photofinish Foundation Primer.
Bas: Affinitone 03 Light Sandbeige från Maybelline.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Beautycycle Berry Blossom.
 
 
 
Tja, jag har lyckats att inte hålla koll på det här läppstiftet heller, vet att det är det billiga från ICA, typ 15 kr, men vet ej vad det heter i skrivandes stund.



Väldigt grön dag... blev en hård sminkning. Men jag bär ju alltid glasögon, så det döljer ju lite.

Ha det gott alla, nu ska jag gå och sociala mig lite med min bror och mina barn.

Ha de!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...