15 september 2012

Perfect Lip/Eyeliner Me Now

Som rubriken heter de här pennorna. Fullständigt okänt märke för mig, hittade dem för 19:- kr plus frakt på Tradera. Tror jag betalade 58 kr sammanlagt med frakt, från Hong Kong. Tog en total chansning, för jag hade ingen aning om kvalitet eller annat. Tänkte att 58 kr kan man ju både ha och mista, så det var kul att chansa. De låg förpackade i ett sånt där plastfodral så att det såg ut som när man köper nya tuschpennor till ungarna, lite barnsligt sådär.



 
 
Det är fina färger. På bilden ser ni att det är två pennor som ser svarta ut... jag trodde så klart att det var en svart och en grå, så döm om min förvåning när den ena var grön... smaragdgrön. Ni ser den på min hand mellan den röda och den svarta på bilden här nedanför. Men men, det gör inget, det är en snygg grön.  Täcker bra och ger mycket "färgpayof" men de är extremt mjuka. Funkade bra så länge jag inte hade vässat dem, när pennan har sin orginalform så att säga, med inte så lång udd. När man väl vässat så blir udden lite längre och då kletade den ihop sig och gick av på direkten. Minus, alltså.
 
 

 
Ska testa att lägga dem i kylen för att se om de hårdnar lite. Jag gillar egentligen inte att ha grejor i kylen, för jag glömmer bort att jag har dem där och de blir inte använda, och jag orkar inte hålla på att springa mellan kylen och badrummet på morgnarna när jag håller på och sminkar mig.



Som sagt, fina färger, tycker iallafall jag. Bilden ger inte riktigt färgintensiteten rättvisa, mer knalligt i verkligheten.

Tja, så det är alltså dessa pennor jag nämnt i inläggen, och tjatat att jag skulle lägga upp här och visa... här kom dom alltså.

2 kommentarer:

roxcat sa...

Det ser ut som väldigt fina färger, men det är ju lite jobbigt om de går av när man har vässat dem..

marinamake sa...

Roxcat! Jodå de är fina i färgerna... absolut. Vi får se om de funkar bättre om de får vara i kylen :-) Blir så irriterad när de bara går av!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...