13 juli 2011

Rosalila med MUS

Hello folks! Jag sitter här med en skål med popcorn och ett glas vin... jaa det är bara onsdag, jag vet... men semestern stundar runt hörnet och jag kunde inte låta bli. Ensam hemma är jag ju också, såå skönt!

I morse klockan åtta var jag hos frissan och fick äntligen klippa mig, lika skönt varje gång! Kapade luggen lite mer än vanligt och tog bort lite vid öronen så nu är jag kortare än vad jag brukar vara, har ju haft lite längd på håret på vänstra sidan, nu är det borta, känns skönt!




Och här kommer dagens sminkning, den här rosa färgen är mycket läckrare i verkligheten än jag lyckats fånga på bild, väldigt knallig lilarosa. Och den mörka är egentligen lite antikbrun om ni förstår vad jag menar, syns bättre under ögat, men den blev mer gråaktig när jag blendade lite för häftigt med den rosa, gjorde inte så mycket tyckte jag, blev ganska bra ändå.


Bas för skuggorna: Cover Stick nr 21 Fair Naturel från Maybelline.

Highlight: macpigment Pink Opal.

Inre vrån: e/d Sassy från MUS.

Yttre vrån: e/d Devil Dust också från MUS.

Under ögat: penna Silver Soil från MUS med Devil Dust ovanpå.

Eyeliner: Liner Express från Maybelline.

Kajal: Eye Studio Lasting Drama Gel liner från Maybelline.

Mascara: Mary Kay.






Bas: Dream Creamy Foundation 21 Nude från Maybelline.

Puder: Milk från MUS.

Rouge: Rush från TMM.

Bronser: Earth Powder 52 från Nouba.





Läppenna: nr 67 från Nouba över hela munnen.

Läppglans: Past från MUS.






Tja så blev det... nu så är det dags för det vanliga kvällssamtalet med kärleken i småland...


Ha det gott alla, vi synes!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Hejje!
Har du bytt mobilnummer eller brukar du stänga av den på kvällarna?
Jag skickade ett sms till dig för ett par timmar sen och jag har inte fått nån leveransrapport på det, därför undrar jag.
Ha det så bra så hörs vi snart hoppas jag:).

Kram

Carina (TotalBeauty) sa...

Gillade skuggorna de ser fina ut. :)

Har precis börjat använda lite skuggor från MUS och jag gillar de jag hittills har testat.

marinamake sa...

Carina! Tack! MUS skuggor är bra, de allra flesta, några få undantag. Gillar deras grejor överlag, mycket roliga färger, glitter och lullull!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...