06 juli 2011

Grönt med Nouba

Jag har haft grönt lack från Maybelline på naglarna i en par dagar... grönt smink alltså... det vet ni alla som läst bloggen ett tag, kan inte låta bli att försöka matcha, så det blev alltså grönt smink idag igen.


Har haft en varm och svettig dag på jobbet... otroligt varmt i butikerna där jag jobbar, man kommer hem och är som en svamp i hjärnan, fast det kanske inte är någon skillnad... ha ha!


I morse gick jag till fel ställe...(så jag kanske hade svamp i hjärnan redan direkt från morgonen, daah) ja ni vet, jag jobbar ju i två olika butiker, en leksaksaffär och en optiker. Skulle ha varit hos optikern halvtio, men gick till leksaksaffären klockan tio... två minuter senare dyker min chef upp och undrar vad jag gör där.... hmmm, det kan man undra... jag springer genast över till optikern, en halvtimme försenad oj oj... när jag kommer dit tittar mina arbetskompisar på mig där förvånat och säger, vad gör du här? Tja, ingen verkar vilja att jag är någonstans... jag kan gå hem, inte mig emot sa jag. Vi upptäcker att det står fel i mitt schema för dagen, som jag kollat in dagen innan och därför trodde att jag skulle vara i leksaksaffären på morgonen, men det skulle jag inte utan hos optikern och därför förväntade de sig inte heller att jag borde varit där... ja ja, vi fick oss ett gott skratt iallafall.





Bas för skuggorna: Shimmering lip & eyecrayon nr 8 (grön) från Barry M över rörliga delen av locket och Highlight Mystic från Face under brynet.


Highlight: Pearl från TMM.


Mitt på locket: den ljusa delen av Noubas Double Bubble nr 55.


Yttre vrån: den mörka delen av samma som ovan.


I globlinjen: Dark Green 610 från VLD.


Under ögat: penna från Kryolan nr 911 (grön) med skugga ovanpå.


Kajal: Gel eyeliner från Maybelline.


Eyeliner: Liner Express från Maybelline.


Mascara: Mary Kay.






Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.

Bas: Hydrostress nr 7 från Nouba.

Puder: Milk från MUS.

Bronser: 03 Bronze från Maybelline.

Rouge: Noubas Blush on Bubble nr 122.






Läppenna: Angel från Face.

Läppstift: Nr 69 från Nouba.






I morgon ska jag försöka gå till rätt arbetsplats på första försöket... ;-)!


Ha de, ha de!

2 kommentarer:

Therese Andersson sa...

Åh! Älskar verkligen Noubas produkter. Har du provat deras nya anti-age foundation staminal? Den är helt otrolig!

http://www.webshopbeauty.se/sv/articles/2.168.419/nouba-staminal-foundation-nr-101

marinamake sa...

Therese! Hej, neej jag har inte provat den, men då måste jag ju nästan ta och göra det! Tack för tipset!

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...