29 juli 2010

Nya glajjer och lite annat

Jag har varit inne i den stora staden idag... i hällande regn. Jag hamnar där lite då och då eftersom min bästa kompis, allas vår tant Jenny, bor mitt inne i smeten. Jag ska få låna hennes bil eftersom hon skall vara bortrest några dagar, så himla snällt. Och så skulle jag hitta en födelsedagspresent till min yngsta som fyllt år medans hon varit tre veckor på Cypern tillsammans med pappa och storasystrar. Nu kommer gangstrarna hem på söndag, har inte sett dem på nästan fyra veckor. Både skönt och jobbigt på samma gång... Nåja, när jag ändå var därinne i den stora staden så blev det förstås lite sminkshopping också. En par saker från MAC disken kunde jag inte motstå. Ett rouge och ett läppglans, visar det lite senare.



Detta är en ångestfylld sminking.... i måndags, första dan efter semestern. Jag hade mest lust att dra täcket över huvudet och somna om när klockan ringde. Har spenderat fyra veckor i streck med nya kärleken, i söndags skildes vi åt och det var lite tungt att återgå till verkligheten (jaa, han bor ju i Småland...).
Har haft bubbelgumsrosa nagellack från Maybelline på naglarna i fyra dar nu. Det är världsrekort i hur länge jag lyckas få ett lack att sitta. Det har ALDRIG suttit i mer än två dygn högst, sen flagar det oavsett hur jag försöker fixa och trixa enligt konstens alla regler. Det sitter fortfarande men nu byter jag för jag har tröttnat på färgen... rosa och jag är inte helt kompisar. Följaktligen har jag varit lite rosa i sminket de senaste dagarna, så även i måndags alltså.
Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: Ben Nye Ice.
Inre vrån: 59 Hot Pink från Nyx.
Yttre vrån: 124 Dark Navy.
Under ögat: penna Secret Agent från MUS med Dark Navy ovanpå.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: Stiletto från Maybelline.


Jag köpte några skuggor i försomras från Nyx och detta var första gången jag provade dem. Hade fått för mig att det inte var så bra... kändes mesiga och för dåligt pigmenterade när jag testade dem på handen, så jag tappade sugen. Nu när jag kom hem efter semestern så tänkte jag att det var väl dags, de kan ju inte bara stå där otestade. Jag får väl säga att det var mer positivt än jag förväntade mig, den rosa kunde varit knalligare, för den är väldigt knallig i asken, men den var ändå helt okej.

Primer: Crystal Radiance Primer från Lumene.
Bas: Pure.Liquid Mineral Foundation från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Stay Real Blush från Nivea.
Bronser: Earth Powder nr 52 från Nouba.


Läppenna: över hela munnen nr 179 från Black Onyx.
Läppglans: en liten dutt mitt på munnen med nr 4 bubbelgumsrosa från Face.

Har ni sett mina nya glajjer.... nääe förstås inte. Jag kunde inte motstå den här läckerbiten när vi hade en leverantör i butiken som demade sitt nya sortiment för en par månader sen. Den var som klippt och skuren för mig. Det syns inte fullt ut på bilden men dom är totalt tokrosa, cyklamenrosa. Jag föll som en fura, så jag som skaffade ett par lila bågar så sent som i november och har tänkt i mitt stilla sinne att jag måste ha ett par mer neutrala bågar typ svart,silver eller nåt, vad gör jag... joo jag skaffar ett par helt hysteriskt rosa istället. Så nu varierar jag mitt liv mellan tollila eller tokrosa ha ha!


Så var det med det...
Har det regnat på er idag?? Här har det ÖST ner, jag tycker det är lite mysigt!
Sminka lugnt alla!

4 kommentarer:

Carina sa...

Lacket från Maybelline är det deras Nagellack Forever Strong?

Enda nackdelen med det lacket är att det är svårt att ta bort, men hellre det än ett lack som blir fult på två dagar ;)

På min blogg fick det lacket äran att bli en av mina absoluta favoriter.

marybeth sa...

Dom brillorna var det fart i! Passar dig.. Coolt att du kör lila och rosa och inte fegar ur som jag som kör lättmatchade färger på mina bågar :)

Du gör lika fina sminkningar som alltid, jag försöker vara lite mer vågad med färger men det går ganska trögt.. Roligt att du är på G igen!

Emma P sa...

Skitsnygga glasögon! Och vad bra de passade till sminket. Haha, kul att du varierar mellan toklila och tokrosa:D

marinamake sa...

Carina! Japp det är Forever Strong. Jag upplever det inte svårt allt att ta bort det, lossnade hur lätt som helst. Att jag lyckades att få det att sitta i fem dagar som det blev till slut innan jag tog bort det, har aldrig någonsin hänt förut oavsett märke, inte med Maybelline heller. jag vet inte vad jag gjorde för att lyckas den här gången. Jag byter i princip alltid lack varannan, var tredje dag. Längre än så går inte hur jag än bär mig åt.

Marybeth! He he, tja jag gillar ju färger, men jag känner att jag nog skulle ha behövt ett par mer neutrala bågar också... det får bli nästa gång.

Det är bara att smacka på, du får öva dig hemma på helgen, så kanske du vänjer dig till sist... annars så ska man väl göra det man är bekväm i tycker jag. Då brukar det kännas bäst.

Emma P! Ha ha ja men omväxling förnöjer säger dom ju!

Juvia's Place

Tröttare än tåget i morse... var tvungen att kliva upp liiite tidigare än normal för att vi skulle börja lite tidigare på jobbet. Fokusvecka...