17 december 2009

Young Punk Pizzazz Wedding

Halloj alla! Det är en väldigt lättad och euforisk Marina som skriver idag, plötsligt känns livet så mycket lättare! Har ni snöat inne idag? Herrejösses, här ute på Mälaröarna har det iallafall snöat nåt kopiöst. Busstrafiken har stått helt stilla i flera timmar och barnen tog sig inte hem från skolan, tur att jag inte jobbade till stängning, utan kunde hämta dem med bilen, vilket var en halkig tur kan jag berätta!

Nåja, idag slog jag till på en kombo av båda mina absoluta favoritfärger, lila och turkos. Bilderna tagna nu ikväll, lite slitet alltså.




Bas för skuggorna: Loreal HIP Cream Shadow Paint 909 steely.
Highlight: Wedding från MAD.
Rörliga delen av locket: Pizzazz från MAD.
Yttre vrån: Young Punk från MAC.
Eyeliner: Gel eyeliner Black från MUS.
Under ögat: penna Sparkling Beach från MUS med skugga nr 10 från Pierre René ovanpå (Lindex).
Glittereyeliner: under ögat har jag även rejält med glittereyeliner från Too Faced, Drunk Dial.
Mascara: Pulse Perfection från Maybelline.


Primer: Crystal Radiance från Lumene.
Bas: Superstay silky foundation från Maybelline.
Puder: löst puder från MAC.
Highlight: Belightful från MAC.
Rouge: Gentle från MAC.


Läppglans: från Maybelline, Watershine 550 Vibrant Fuchsia.



De va de hele... i morgon är det äntligen fredag, ska bli skönt med lite helg. Jag kommer i och för sig att ha fullt upp med att hinna fixa inför julen. Julklappsinköp, baka lite osv. Har knappt hunnit fixa något, och julfeelingen lyser med sin frånvaro. Har lite svårt att fatta att det är julafton om prick en vecka...
Ha det gott alla, sminka lugnt!

7 kommentarer:

Bitte sa...

Du ser verkligen pigg och glad ut, lättad liksom.

Skitläcker makeup. Turkost och lila är verkligen snyggt. Gillar den turkosa linern under ögat.

Sminkan sa...

ascool makeup! fan vad snyggt med det glittriga turkosa under ögat!

Maja sa...

Jättesnyggt, speciellt den turkosa linern!

Emma P sa...

Riktigt snygg make Marina! Och förstår att du känner dig lättad, så himla skönt med lägenheten! Nope, vi har inte snöat inne, men nog har det snöat:)

marinamake sa...

SminkJante! Jaa, jag tror nog att jag skulle kunna flyga just nu ;-)!
Tack!

Sminkan! Tack! Känns som jag fick till det lite, gillar också den turkosa under ögat, fick många kommentarer under dagen om den!

Maya! Tack!

Emma P! Tack! Jaa du anar inte huuur lättad! Ser ut som om vi får en vit jul iallafall, härligt!

Sanna sa...

skitsnyggt!
Vad mycket en krämskugga som bas kan poppa ögonskuggor:)

marinamake sa...

Sanna! Tack! Jaa, jag håller med, baser är ju bra överhuvudtaget, skulle inte kunna sminka utan!

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...