06 december 2009

Neon

Crap! Det här är nog det sämsta jag gjort på länge... var på vippen att ens lägga upp bilderna här, men what the heck.... jag hade inget annat att visa, joo möjligen några lika dåliga nagellacksbilder... Hur som helst, så blev det inte alls vad jag hade tänkt mig, dåligt blendat, kladdigt och allmänt rörigt.

Jag frågade yngsta dottern; "Vad ska jag ta för färg idag?"

- Lila, sa hon.
- Näää sa jag, det har jag haft så mycket på sistone.
- Blå, sa hon.
- Näää sa jag, det hade jag häromdagen.
- Jag vet sa hon, grönt och rosa!
- hmmm, sa jag, okej då!

Så jag tog fram Manlypaletten, där finns ju alla färger tänkte jag. Då fick jag för mig att jag skulle testa den rosa neonfärgen som finns där i. Jag har aldrig använt neonfärger överhuvudtaget någongång. Det är söndag, jag ska inte träffa en enda skäl förutom barnen och min frissa (och hon är van, har sett mig i det mesta), så det får bli som det blir tänkte jag.

Tja, det blev ju mindre bra. Tog även den neonorangea i inre vrån. Eftersom min dotter hade sagt rosa och grönt så fick det bli grönt i yttre vrån.




Som tur var så såg det faktiskt lite bättre ut i verkligheten, det rosa och orangea flöt ihop bättre och ser inte så uppdelat ut som det gör på bilderna (jädrars så avslöjande med närbilder). Förstärkte en anings med lite mörkt grått precis i globlinjen. Det gula under ögonen får mig att se helt sjuk ut, ha ha!


Vad använder man för läppfärg till neonrosa?? Jag hade då ingen som var bra i färgen. Å, man kan ju alltid ta nåt ofärgat läppglans eller nån nudefärg eller så. Men det kände jag inte för, så jag tog läppenna Magenta från MAC (som blev alldeles för mörk, inte snyggt när man får en mörkare kant på det här sättet), sen tog jag en vit ögonpenna och fyllde i innanför den rosa läppennan, på den lade jag den neonrosa skuggan. Den vita penna lade jag dit för jag trodde att det skulle förstärka det neonrosa lite men det enda som hände var att den lyser igenom när jag sedan la ofärgat läppglans över alltihopa. Med andra ord, bara crap på munnen också.
Vissa dar går det inte ens väg, om man så säger!
Ja, jag hade ju bråttom idag också, det har jag visst alltid nu för tiden... söndag och allt, man skulle kunna tro att man skulle kunna ta det lite lugnt och göra nåt kreativt när det är söndag och man är ledig. Tja, det var jag ju också, men klockan två skulle jag vara hos frissan och jag kom på en timma innan jag var tvungen att åka, att jag ville göra nåt kul. Det är alldeles för kort tid iallafall för mig....



Kolla! Jag kan slänga med luggen! Det har jag inte kunnat på måååånga år, om ja nu någonsin haft lång lugg, jag tror inte det. Jag roade mig med att stå och slänga med huvudet fram och tillbaka så att luggen for, ha ha, ibland är man lättroad!

Jag är nöjd med dagens besök hos frissan. Jag har väntat en hel evighet på att få göra nåt åt håret. Jag har ju haft det på utväxt (iallfall luggen)länge nu, och nu börjar det på att likna det jag hade i sinnet när jag började spara. Sen tycker jag egentligen aldrig att det känns riktigt bra när man är precis nyklippt, det är bäst någonstans mitt emellan klippningarna tycker jag.
Ha det gott alla, så får vi se om jag har en bättre sminkdag i morgon. Undrar om jag kommer att ha bråttom kanske, ha ha!
Sminka lugnt!

12 kommentarer:

Emma P sa...

Men Marina, jag tycker det blev kul! Kanske inte jättesnyggt, men häftigt. Dig kan man alltid lita på att du varierar dig och inspirerar.

Och håret blev skitsnyggt, verkligen jättefint. Håller med om det där med att håret känns bäst mellan klippningarna för övrigt, framför allt när man är korthårig, nu spelar det mig inte så stor roll, men då håret var kortare upplevde jag det mer.

Bitte sa...

Jag håller med Emma om att du varierar dig och vågar. Neonfärger är inte snälla speciellt inte på bild, då kommer de verkligen fram.

Vilken snygg frisyr! 10 poäng. Jag blev så avis att jag precis beställt tid hos frisören.

marybeth sa...

Håret blir riktigt riktigt snyggt! Verkligen edgy.

Jag tycker heller inte sminket blev så illa som du själv tycker, bilder är ju alltid väldigt avslöjande så det har en förmåga att se bättre ut IRL.. :)

schmut sa...

Jag tyckte det såg jättefint ut. En sminking som gjord för Kitty Jutbring om inte annat.

Unknown sa...

Mycket coolt! Om inte annat har du fått en jävla tryck i färgerna :)

Din nya frilla är skitsnygg! Jag toklängtar efter att klippa mig jag också, kom på förra veckan att jag inte har fixat håret som det var tänkt när jag klippte det på väldigt länge... Men man får inte allt här i världen så jag får åka till Sthlm på julmiddag med hänghår!

Helena sa...

Du blev vansinnigt snygg i håret, otroligt skicklig frisör du har!!!

Sminket...tja...den som säger att du är feg ska få stryk :-D!!!

marinamake sa...

Emma P! Tja, kul kanske var ett bättre uttryck, men rent tekniskt var jag inte nöjd. Sen är det en annan sak att det är kul att leka med färger, vare sig man passar i det eller inte. Tack, jag blev riktigt nöjd med håret... fast idag var det ju jag som skulle få till slängen på luggen (jag är ju superlockig, så det är inte så lätt...) det var inte fullt så lätt kan jag intyga. Har investerat i en ny plattång idag, så vi får se imorgon hur det går ;-)!

SminkJante! Tack va snälla ni är! När jag målade mig med neonfärgerna stod jag i mitt fönsterlösa badrum, och tänkte att det här var ju inte så farligt... sen satte jag mig i bilen, där det var ljusare, och såg mig själv i backspegeln och fick nästan en chock... det bara skrek om färgen ;-)! Oh, vad kul att jag inspirerade dig till en frissörtid, får vi se lite bilder sen då kanske?

Marybeth! Tack för komplimangen! Jag tycker att verkligheten för det mesta är bättre än fotona tyvärr, det är ju fotona man visar här, för hela världen... trist att det inte är rättvisande. Man kanske borde lära sig photoshoppa lite ;-)!

Schmut! Ha ha, jaa jag och Kitty kanske skulle matcha varandra!

Marie! Tack va snällt sagt! Hmm ja men visst är det trist när man ska på tillställning och bara önskar att man var snygg i håret. Jag var ju på julbord förra veckan med nya jobbet och träffade en massa nya människor, och så känner man sig som en potta i huvudet...inte kul! Hur länge stannar du sthlm... synd att man aldrig hinner träffa folk!

marinamake sa...

Helena! Ha ha oj då, ja det är bäst att de tänker på vad de säger då ;-)! Åhh min frissa är en pärla, har gått hos henne i många år... jag skulle nog åka till henne även om jag flyttade långt bort! Dessutom fick jag klippa mig för en hundring... inte illa va?!

Fru Choklad sa...

Vad häfigt! Ibland kan det faktiskt vara kul att göra nått bara för att det är ROLIGT och inte bara för att det ska bli så snyggt :) Häftigt är det i alla fall.
Och klippningen!!!! Wow sååååå cool frilla ju. Själv har jag just spanat in en som har längre hår än mig..... mycket längre och det händer inte ofta kan jag säga. Så är det en kille!!! Man tappar hakan liksom :)

marinamake sa...

Fru Choklad! Jag håller med, kul ska det vara ibland! Måste väl inte alltid vara snyggt kanske även om man kanske ställer de kraven på sig själv ibland... eller jämt möjligen, ha ha.

Tack snälla! Jag blev riktigt nöjd, min frissa är så himla duktig. tyvärr får man ju inte till det exakt likadant själv efteråt... why?? En kille med så långt hår??? Hmm, jag har lite svårt för killar med långt hår... gillar inte det, är väl lite för traditionell på den punkten kanske.

Linda sa...

Coolt, annorlunda :o)

marinamake sa...

Linda! Tack :-)!

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...