08 december 2009

Moa Doesn´t Make Any Sense Jill

Jag har ingen inspiration till vad jag ska skriva idag... så jag kör rätt upp och ner...




Bas för skuggorna: Eyeshadow primer från Lumene.
Highlight: c/s Meteor från MUS.
Mitt på locket: Jill från Queens & Shadows.
Längs med brynbenet: Doesn´t make any sense från Brite Bird.
V:et i yttre vrån: Moa från Brite Bird.
Eyeliner: penna Silver Soil från MUS med Moa suddat ovanpå.
Under ögat: samma penna med mera Moa ovanpå.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: Pulse Perfection från Maybelline.



Primer: Smashbox Photofinish foundation primer.
Bas: Affinitone från Maybelline.
Puder: löst puder från MAC.
Highlight: Wonder Powder Sahara från MUS.
Rouge: Blush On Bubble nr 122 från Nouba.


Läppenna: Passion från MUS över hela munnen.
Läppglans: Crystal lips Virgin från MUS.



Idag testade jag nya plattången, det vart ju avsevärt bättre resultat än med min gamla (som bara är ett år gammal), men jag måste nog skaffa någon bra produkt att ha åtminstone i luggen så att den inte blir så frissig.



Och här är den.... visst är den cool, eller gullig snarare kanske. Blingig, blommig och lila.... det kan inte bli bättre!

Jag har varit och tittat på lägenheten idag... den var helt okej och jag kommer att ringa i morgon och tacka ja. Jag har fjärde plats i kön men när jag var där sa tjejen att ingen mer hade ringt för att vilja komma och titta. Det betyder ju inte att inte någon tackar ja till den osedd i och för sig, men i morgon halvtolv går tiden ut för att svara. Åhh det skulle vara så himla skönt att få det där avklarat. Och snacka om lyx, jag kan i princip gå till jobbet fem minuter innan jag måste låsa upp butiken. Nu har jag ca 17 min med bilen eller 45 min med buss... lite skillnad kan man säga. Nåja jag ska inte gå händelserna i förväg... som sagt, HÅLL TUMMARNA!
Sminka lugnt!






7 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Superläcker kombo på skuggorna! Det är verkligen en grej du är så himla bra på. att köra ihop färger som inte är så traditionellt tänkta ihop så att säga. Jag får ofta inspiration av dig till att våga ta ut svängarna och testa "omöjliga" kombos.
Platttången är ju ljuvlig. Nu är ju mitt hår så rakt det kan bli så jag lär ju inte behöva någon, emn i alla fall. Den är urläcker. Du har missat min kommentar om håret så jag skriver det igen för jag vill verkligen säga hur snygg du är. DU ÄR SUPERSNYGG I DIN NYA FRISYR!!!!!! Så nu känns det bättre ;) Kram

Emma P sa...

Åh marina, vad spännande, håller tummar och tår!

Din rubrik idag är ju bar fenomenal! Sminket är fin och plattången är ju ljuvlig, kan inte bli bättre!

marybeth sa...

Fyndig titel, jag håller med Emma P om den :D

Väldigt fint, får mig att tänka på en solnedgång.. :)

Pluspoäng för en söt plattång!

Sminkan sa...

Jätteläckert! Vilken fin och fantasifull kombination!

Fru Choklad sa...

Jag hoppas innerligt att det gått bra idag. Har tänkt på dig och hållit både tummar och tår.

Unknown sa...

Gillar din nya plattång :)

marinamake sa...

Fru Choklad! Tack! Känns roligt om jag inspirerar dig ibland! Det är lustigt, för jag känner själv att jag är långtråkig ibland, du vet, man lägger alltid skuggorna på samma ställe, även om jag använder olika färger.. så känns allt ständigt lika! Men om jag inspirerar så får jag nog känna mig nöjd ;-)! Tack det var snällt sagt!

Plattången är min nya juvel, ha ha, tyckte den var så cool!Jag missade inte din kommentar, tack ska du ha, jag har bara inte hunnit svara (har gjort det nu...) Tack snälla för komplimangen! Jag är nog lite nöjd faktiskt... det var länge sedan jag ändrade frisyren så radikalt, har haft samma i många år. Den här ändringen tog ju lite tid, var ju tvungen att spara lite för att få till luggen.

Emma P! :-) he he kul att du gillade rubriken, ibland får man till det! Blev tyvärr ingen lägenhet... jag tröstar mig med plattången ;-).

Marybeth! tack snälla du!

Sminkan! Tack, jag tror jag hade ett inspirationsryck, ha ha!

Fru Choklad! Åhh tack snälla du, hoppas du har släppt taget nu... för jag kommer att behöva det igen framöver!

Marie! Visst är den fin ;-)!

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...