23 november 2009

Solnedgång och palmer... eller nåt

Om inte solen kan komma till oss, så får vi komma till solen! Klämkäckt eller hur ;-)!? Ja, iallafall så kände jag för nåt mer färgglatt idag, jag är sååå less på detta murriga väder. Inte vet jag, men solen sken en gnutta anings här hemma idag, kan det ha varit sminkningen tro?

Bla, bla va jag gojjar... nåja, jag blev hemma med yngsta dottern idag. Hon har en rejäl förkylning och hostar och snörvlar och klagar över "ont i pannan". Så jag hade lite tid att stå och fundera över färgvalet. Faktum är att det är tre av skuggorna i min header här på bloggen som inspirerade. Headern som jag för övrigt är så less på att jag nästan kräks! Vet inte hur man gör för att byta om ni undrar varför jag är så långrandig med den.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: c/s Meteor från MUS.
Inre vrån: m/s Explore från MUS.
Mitt på locket: m/s Sunrise från MUS.
Yttre vrån: m/s Eclipse från MUS och sen tryckte jag även dit lite mörkare grön i form av 610 Dark Green från VLD precis i yttre V:et.
Under ögat: penna nr 911 från Kryolan med en mörkare grön skugga från Manly ovanpå.
Glittereyeliner under ögat: Neon från MUS.
Kajal: Snowflake från MUS.
Eyeliner: Cake eyeliner Black från Kryolan.
Mascara: Definicils från Lancome.



Primer: Crystal Radiance från Lumene.
Bas: Dream matte mousse från Maybelline.
Puder: från Face.
Rouge: Posh från MUS och Worship från Face.



Läppglans: Sweet Kiss nr 17 från Nouba.




Tja, sen satt jag hemma med dottern och väntade på solen.... den kom en liiiiten stund!

Blir nog hemma imorgon också, så vi får se vilket väder jag sminkar då, ha ha!
Sminka lugnt!


5 kommentarer:

Viola, Killer Colours sa...

Men guud vad läckert!

Sminkan sa...

Vad snygg du är på ansiktsbilden! Jättefin makeup. Gjorde mig på gott humör. Själv är jag så murrig och tråkig just nu, men det blir de lite mer dämpade färgerna som ropar mitt namn på morgnarna nu...

marinamake sa...

Viola! Men tack, va kul att du tycker det!

Sminkan! Oh tack för komplimangen! Roligt om jag fick dig på gott humör ;-)! Det var just det jag tröttnade på... att vara murrig, känns som om jag var extremt murrig hela förra veckan. Med nya jobbet hos optikern vågar jag inte vara allt för extrem heller, känns som om de vill att man är något mer diskret än mina skrikiga sminkningar jag brukar köra med ibland.

Fru Choklad sa...

Åh gult och orange är verkligen snyggt ihop och påminner om solen. Sunrise är sååå fin :) Nu blev jag sugen på mer solsminkningar :)

marinamake sa...

Fru Choklad! Håller med, solsminkningar är väl läckert och sunrice är ju som sagt verkligen tokläcker! Kanske jag kan utmana dig på en solsminkning??

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två med Montverde paletten. Har ju gjort en video för kanalen, two looks one palettevideo. Det var på vippen att j...