27 november 2009

Neutralt

Hoppsan... jag trillade visst ur cyberrymden i en par dar... lite körigt har det varit här hemma, tusen saker ska ske så det har inte blivit någon tid över för bloggande. Nu sitter jag dock här igen... tröttare än tåget (som vanligt känns det som). I morse gick jag upp tio i fem (gaahhh), för att hasta in till stan och var med på en liten minikurs om linser. Kursen pågick mellan 8 och 11 och sen störtade jag tillbaka till öarna för att jobba till halvsju ikväll. Man kan säga att det är lite grusigt under ögonlocken ikväll. Det var en väldigt bra kurs, kort men intensiv, och hon som höll kursen var oerhört bra och trevlig att lyssna på.

Det är dock inte dagens smink som jag visar här utan onsdagens... en lugn och stillsam sminkning, väldigt neutral. Jag fick för mig att jag skulle använda mina skuggor från I.D. Jag har bara fyra stycken och jag har använt allihopa. Av slumpen blev även basen från I.D.




Som sagt samliga skuggor från I.D. bareMinerals.
Basen är eyeshadow prime från Lumene. Highlightskuggan är Winter White, mitt på locket ligger Disco och i yttre vrån och upp över brynbenet har jag lagt Night Owl. I yttre v:et har jag tryckt dit en anings av den svarta Onyx. Under ögat drog jag ett streck med penna
från MUS, Silver Soil och lite Night Owl ovanpå. Den fick också vara kajal. Eyelinern är Gel eyeliner black från MUS. Mascaran är Definicils från Lancome.


Basen, Fairly light från I.D och pudret mineral Veil också från I.D.n Rouge från MUS, Seashell.





Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: 595 Iced Plum från Cover Girl.



Det var jag i onsdags.
Apropå ingenting, så har de nu börjat sända de avsnitt jag var med och sminkade i Cirkus Möller på fyran. Det verkar som inte allt sänds på en gång, utan de har delat upp det i små miniavsnitt i varje omgång av Cirkus Möller om ni fattar vad jag menar. Det var med förra fredagen och även ikväll, parodi på CSI. Dom kallar det för "CSI Rimbo" . Jag har ännu inte dykt upp själv i rutan, jag var ju även med som statist, men det kan måhända bli nästa fredag om jag nu ska förstå mig på händelseutvecklingen i denna lilla miniserie i serien... de klipper så konstigt så man fattar ju inte...
Hur som, nu måste jag nog lägga mig... jag åkte tyvärr på att jobba i morgon. Det var länge sedan jag jobbade en lördag. När jag jobbade i klädaffären var jag schemalagd varannan lördag, men nu har jag inte gjort det på över ett år. Men vi har haft sjukdomsfall hos optikern, så jag lovade att hoppa in lite extra. Lite synd eftersom jag bara har vararannan helg ledig för mig själv nu för tiden, man behöver återhämta sig och andas. Men okej, det blir ju lite extra klirr i kassan också, så en lördag gör väl ingenting tycker jag, jag behöver ju inte känna mig stressad för att jag ska hem till barnen eller nåt sånt, de är hos pappa i helgen.
Ha det gott så länge alla, vi får se om jag hinner nåt i morgon... ska ut och träffa lite kompisar på stan efter jobbet...
Sminka lugnt!










2 kommentarer:

Bitte sa...

Du måste säga till i vilket avsnitt du är med. Det går ju att kolla in på tv4play.

marinamake sa...

SminkJante! Å jag vet ju inte själv när det kommer, men nu har de ju visat avsnitt där jag var med och sminkade de senaste två fredagarna. Av handlingen att dömma så kan det nog vara så att jag kommer med nu på fredag kanske eller möjligen fredagen därpå svårt att säga, de visar ju inte i samma ordning som vi spelade in så man blir lite förvirrad.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...