13 november 2009

Lila glitterfredag

Inte nöjd alls idag, själva sminket hamnade inte på plats alls, tekniskt blev det bara kladd, jag har konstant bråttom nu för tiden, och är lite oigenomtänkt när jag börjar sminka... äh jag ska inte alltid skylla på att jag har bråttom även om det är bekvämt ;-) ha ha! Hur som helst, blahaj eller inte, jag körde en glitterorgie... fredag och allt! Har inte använt glitter på evigheter så jag kände att det var dags. Glittret jag använt är lila i burken, det blev det inte när det kom på, snarare lite guldigt med lite gröna skiftningar. Inte precis vad jag tänkte mig...




Jag öste på glitter över hela ögonlocket och en bit upp på brynbenet, det syns ju inte... som vanligt! Ni får helt enkelt bara tro mig på mitt ord. Det lilla ni ser på bilden är inget mot verkligheten. Jaa, glitter = kommentarer. Har hänt flera gånger idag. Åhh vad jag skulle önska att folk vågade mera, man märker ju att folk tycker att det är kul, och jag tror nog att flera skulle önska att de vågade. Jag undrar vad de tror ska hända om de försökte?? Vad är det att vara rädd för, jag bara undrar. Gud vad jag pladdrar... här kommer sminket.
Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: dust deluxe Lilac Reflec från POP.
Över hela rörliga delen av locket: 382 Lilac Glitter från VLD.
Yttre vrån och upp över brynbenet: 46 Seduction från VLD.
Ram runt hela ögat: penna Remember the Times från MUS.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: Definicils från Lancome.
Löst glitter: från Wet n Wild, namnlöst.



Primer: Matifying Primer från Lumene.
Bas: Affinitone från Maybelline.
Puder: från Face.
Highlight: Wonder Powder Sahara från MUS.
Rouge: Nouba Blush on Bubble nr 122.



Läppglans: jag köpte ju faktiskt en läppglans från senaste kollektionen från MAC, ni vet den svarta vad den nu hette, har inte ens provat den ännu. Glimmerglass Blackfire. Den ger en något grå ton åt munnen, vilket fick iallafall mig att känna mig lite "lik"-aktig om munnen. Blir förmodligen bättre ovanpå något lagomt läppstift.




Jag har just suttit här framför Idol med datorn i knäna, Sushin direkt ur kartongen och ett glas vin. Barnen är hos pappa i helgen så det är lugnt och stilla här hemma.
I morgonkväll är jag bjuden på en bit mat och lite annat hos min kompis "tant Jenny" det blir lite fler folk hos henne också, hmmm vad ska jag hitta på för smink då då?? Någon som har ideér?
Ha en skön fredakväll alla!

5 kommentarer:

brita sa...

I looove the colours, really pretty!

marinamake sa...

Brita! Thank you! I love purple, its really a favorite for me! Nice to se you here, I visited your blogg, and I think you do really nice makeup!

Emma P sa...

Men det är ju jättesnyggt Marina! Supervackert med glittret till det grå, tycker absolut inte att du ska vara missnöjd. Fast iofs så har smink som man inte är nöjd med ofta en tendens att se bättre ut på kort. Här ser det iaf snyggt ut!

Emma P sa...

Fan jag är ju färgblind! Ser nu att det var lila och inte grått. Måste ha haft skärmen på ngt konstigt sätt...

marinamake sa...

Emma P! Hi hi du är ju rolig du! Det ser ju faktiskt lite grått ut på bilderna! Jag håller med dig, det är ofta jag är missnöjd och det har faktiskt inte sett bra ut, fläckigt och dant men sen syns inte det så tydligt på fotona (som tur är) så folk tror att man överdriver ;-)

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...