11 november 2009

Blackberry Paranoid

Mina två sista MAD pigment... de två jag är minst förtjust i, färgmässigt. Jag nämnde igår att jag inte riktigt visste med vilken färg jag skulle kombinera dessa två, så idag fick jag för mig att jag kör de två tillsammans helt enkelt. Nån mer färg ville jag ju också förstås, nåt för att pigga upp det hela. Det fick bli rosa. Även vast Blackberry och Paranoid inte kommer att bli några favvofärger så blev jag rätt så nöjd med den här kombon ändå. Kanske inte så typiskt mig... men det måste det ju å andra sidan inte vara.




Primer: Eyeshadow primer från Lumene.
Highlight: Wedding.
Inre vrån: Hot Stuff.
Mitt på locket: Blackberry.
Yttre vrån: Paranoid. Samtliga skuggor från MAD.
Under ögat: penna Dark Chocolate från MUS med Paranoid ovanpå.
Kajal: från Joe Blasco.
Eyeliner: Cake eyeliner black från Kryolan.
Mascara: Définicils från Lancome.

Bas: Wonder finish make up Cameo från Maybelline.
Puder: från Face.
Rouge: 67 Pinky Gold från Maybelline.



Läppenna: lip pencil nr 21 från Nouba.
Läppstift: 425 Petal Shine från Cover Girl.




Det var min brunrosa onsdag, tja ni som känner mig, matchningsnörden, förstår att då går också resten i brunt, brun stickad väst och och bruna rutiga brallor...
Har haft vår en person från glasleverantören hos optikern idag, han skulle försöka banka in lite kunskap om olika typer av glas, slipningar och glasbehandlingar i min skalle. Jag har bara en sak att säga; ?????????? !
Ha de, ha de!



5 kommentarer:

Bitte sa...

Fint och även om det precis som du säger inte är en typiskt marina makeup.

marinamake sa...

SminkJante! tack ska du ha, mjaa man måste ju försöka vidga sina vyer ;-)!

Fru Choklad sa...

Brunt och rosa är en sådan kombination som jag tar till ibland när jag känner mig lite nere eller håller på att bli sjuk! Vet inte varför men det är helt klart att vissa färger tilltalar mer i olika situationer, så min första tanke var när jag såg sminket att oj håller hon på att bli sjuk!? Så kom jag på att det bara är jag som är sådär :D Kram!

Emma P sa...

Nej inte så typiskt Marina, men fint! Iofs tycker jag att du varierar dig väldigt bra, så ska inte säga att den inte är Marina heller...

marinamake sa...

Fru Choklad! Ha ha du är roligt du... sjuk?? Men det är sant faktiskt att man har vissa färger för vissa situationer. Jag tror att min "sjukfärg" är brun kanske eller nåt. Jag är sjuk så sällan så jag vet nog inte...

Emma P! Hmm det har jag inte tänkt på, fast jag känner mig inte som om jag varierar mig, tycker jag är lika mest hela tiden... iallafall hur jag lägger skuggorna. Färgerna kanske varierar men inte stilen.

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...