30 september 2009

Blåsotning med IsaDora

Tjoho äntligen är jag ikapp med mina inlägg.... gillar inte att ha en massa som ligger och skräpar, det gör mig bara stressad! Och det verkar ju onödigt...

Det är ju lillördag idag, så jag öste på med lite glitter. Måste ju muntra upp tillvaron på nåt sätt kände jag och just nu var glitter det lättaste sättet, ha ha!




Bas för skuggorna: Eye fix från Face.
Highlight: m/s Muffin från MUS.
Mitt på locket: den mörka blå från IsaDoras duoskugga 55 Fake Black.
Yttre vrån: den svarta från samma duo.
Under ögat: penna Deep Blue Sea (I love!) från MUS.
Kajal: samma penna.
Eyeliner: Cake eyeliner Navy från Face.
Mascara: Unstoppable Shiny Black från Maybelline.
Under ögat: pennan med den blå skuggan över.
Glitter: Twinkle Eyeshadow Africa från MUS. Försökte glittra lite även strax under ögat också, men det såg mest skräpigt ut tycker jag.

Jaha, å som vanligt så lyckas jag gör min luckor inne mot vrån. Blir galen på mig själv! Jag märker dom inte ens förrän jag tittar på fotot. Faktum är att till och med nu efteråt att jag sett bilden kan jag inte se dem om jag ställer mig framför spegeln. Syns inga luckor... strange!
Primer: Beauty Base Matifying Primer från Lumene.
Bas: Superstay Silky Foundation från Maybelline.
Puder: Från Face.
Rouge: Blush Trio Shade, Cool Dusk från The Body Shop.



Läppenna: nr 9 Cycklam från Sans Soucis.
Läppstift: Senorita från MUS.
Highlight: Lip Glisser Perl från Kryolan.



Kolla.... jag fick till två inlägg på bara en liten stund! Nu måste jag nog ägna mig åt middagsmaten en stund innan mina ungar svälter ihjäl, och jag med! Spagetti med köttfärsås....


Ha de, ha de!


9 kommentarer:

Karusell sa...

Fint! Egentligen borde man använda glitter varje dag, bara för att. :)

marinamake sa...

Karusell! Jag håller absolut med, mer glitter åt folket ;-)!!

Emma P sa...

Riktigt fint. fake black verkar inte så tokig...

Anonym sa...

Oh, läppstiftet var riktigt snyggt! Du är riktigt duktig på sotningar förresten, så snyggt!

Karin sa...

Förlåt, det var jag som lämna den anonyma kommentaren, det var inte meningen!

Anonym sa...

Jättesnyggt!

marybeth sa...

Väldigt fint! Precis som Karusell skriver så borde man glittra mer även till vardags, varför inte liksom. Man blir så mycket gladare om man piffar till sig lite..

Såg just i Killer Colours blogg att du fått ett alldeles eget inlägg där, vad fint och jag håller verkligen med henn!

Fru Choklad sa...

Snyggt! Glitter är ju så härligt och fint. Man borde ha det oftare! Själv är jag inne i en guldskimmer- period. Har nog fått mycket inspiration från MUS kollektionen Czarinna...... :)

marinamake sa...

Emma P! Näe den var inte så dum faktiskt! Har kollat in den läääänge men nu slog jag äntligen till. Riktigt bra faktiskt!

Karin! He he ingen fara, har hänt mig också... å tack för komplimangen!

Anonym! Tack!

Marybeth! Absolut, livet blir så mycket roligare om man piffar lite! Mera glitter!Jaa, jag såg hennes inlägg, jag blev alldeles paff! Väldigt snällt skrivet av henne! Tack, tack!

Fru Choklad! Guldskimmer är fint! Czarinnalooken är himla tjusig, men det är en av bilderna som jag inte riktigt gillar, den med lite svagare sminkning, inte så mycket färg. Inget för mig ;-)!

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...