04 augusti 2009

Semestersmink

Hello folks! Tillbaka till civilisationen, både skönt och tråkigt. Har varit en dryg vecka i min mammas (och hennes man) stuga som ligger mellan Hassela och Matfors, några mil innan Sundsvall. Stugan ligger "in the middle of nowhere", finns inte mycket att roa sig med där. Så, vi har ätit gott och druckit vin, min mamma är gammal kokerska och lagar underbar mat, så mycket gott blev det. Skulle ge högerarmen för att kunna göra sådana såser som hon gör! Utanför stugan rinner en liten å som går att bada i, så i den har barnen befunnit sig mest hela tiden. Sviiinkallt!

Nåja, jag roade mig vissa dar med att sminka mig. Min mammas man undrade hur all världen man behövde så mycket prylar?? Det är många finesser på ett spett vet du, sa jag ;-)! Och detta jag hade med mig var ju bara en fis i rymden mot vad jag har här hemma....

Jag har inte åstadkommit något revolutionerande alls, bara lite vanligt kladd... dåligt ljus och det är så svårt att plötsligt sminka sig i någon annan spegel tycker jag. Eller det kanske mest berodde på ljuset. Nåja, då här var det ena dan iallafall. Turkost (va ovanligt va??).





Turkosa färger från VLD svarta palett
Eyeliner: Geleyeliner black från MUS.
Kajal: penna nr 06 Ocean från VLD
Mascara: Define A Lash från Maybelline.


Primer: Smashbox Photo Finish foundation Primer
Bas: Mineral Loose Powder Foundation, Maybelline.
Puder: Loose Powder från Face.
Rouge: Noubas Blush on bubble nr 122
Sparkling Glitter Powder Sunkissed från HM.

Läppstift: Happy från MUS
Läppglans: Vide från MUS.
Som sagt, inget revolutionerande, bara lite sysselsättning när man sitter "in the middle of nowhere" !
Hoppas alla ni andra har haft det bra också!
See you soon!

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Välkommen tillbaka!

marinamake sa...

Tack snälla du!

Bitte sa...

Härligt att ha dig tillbaka. Även om jag kan förstå att du gärna har mer semester. Fin somrig sminkning.

marinamake sa...

Sminkjante! Tack snälla! Tja, man kan aldrig ha för mycket semester om du frågar mig ;-)!

Emma P sa...

Kanonfint! Härliga färger, de klär dig väldigt bra. Och kul att du är hemma igen!

marinamake sa...

Emma P! Tack, jag upptäckte när jag gjort en nästan likadan sminkning bara ett/två inlägg tidigare... fast för mig hade det gått en par veckor emellan, men det såg lite tjatigt ut på bloggen, he he. Varav hjärtat är fullt ;-)!

Oceanic Palette - Ace Beauté

Den här paletten har jag spanat in i många år. Har alltid velat ha den men fraktkostnader från det här företaget är svindyr. Och på det komm...