05 augusti 2009

Brist på fantasi!!

Ahh dååålig sminkdag! Jag är otroligt oinspirerad, kan inte komma på någon rolig färgkombo... det är svettigt och varmt och jag tror jag eftersvettades i en timme efter att jag duschat! Och då hade jag inte ens gjort nåt ansträngande innan.... suck! Jag är rastlös och går bara här hemma med barnen och skrotar och väntar på att jobbet ska börja igen på måndag. Kommer mig inte för med att sysselsätta mig med någonting.

Jag for iallafall ner till stranden en stund på eftermiddagen så att barnen fick bada sen stund. Gubben har redan börjat jobba.

Sminket då, jaa jag fick för mig att testa skuggor som jag i princip aldrig använder, de är väl rätt så fina egentligen, men det blir inte av att jag använder de färgerna. Lite för mesiga för mig kanske. Det blev färglöst och tråkigt, men det ser bättre ut IRL än på bilderna ändå... ser flammigt ut på bilderna.


Ögonen:
Bas för skuggorna: Lumenes Beauty Base Eyeshadow Primer.
Inre vrån: den ljusaste i gröna raden i VLD svarta palett.
Highlighter: e/d Demon från MUS.
Mitt på locket: c/s Gecco från MUS.
Yttre vrån: m/s Jade från MUS och när jag tyckte att det var för ljust, tryckte jag ditt lite m/s Zone från MUS precis på brynbenet. Känns fortfarande för ljust.
Under ögat: penna från IsaDora, nr 71 Atlantic, med Jade ovanpå.
Kajal: Snowflake från MUS.
Eyeliner: Gel eyeliner Black från MUS.
Mascara: The Colossal från Maybelline.
Ansiktet:
Primer: Beauty Base Crystal Radiance Primer.
Bas: Mineral Loose Powder Foundation.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Blush on Bubble nr 122 från Nouba.
Bronzing: Earth Powder nr 3 från Nouba.

Läppenna: Angel från Face. Har highlightat kanten på överläppen lite med Wonder Powder Sahara från MUS.
Läppstift: från Nouba, går ej att se nummret, har highlightat här också mitt på läppen med gloss Pearl från Kryolan.



De va de hele... är ni lika oinspirerad som jag? Jag tror inte det.... ser så mycket snygga sminkningar på allas bloggar, inspirationen och kreativiteten verkar flöda! Jag lider brist på fantasi och går bara omkring och svettas! Men jag ska inte klaga, man får vara glad att det inte regnar så här, ens allra sista dagar av semestern. Passa på och njuta helt enkelt!
Ha de så länge, sminka lugnt!




4 kommentarer:

Sminkan sa...

Ser ju bra ut ändå, trots svettigt och varmt. Du är alltid fin!

Emma P sa...

Tycker du är fint, och dte är jäkligt bra jobbat att smink sig när det är så varmt. Jag har inspiration, men orkar just nu inte genomföra, får bli till helgen:)

Bitte sa...

Fint tycker jag. Inspirationen kommer och går för min del. Jag blir oftast förvånad över att jag lyckas få till en ok makeup.

marinamake sa...

Sminkan! Tack va snäll du är!

Emma P! Tack! Ja jag gjorde det väl mest för att ha nåt att göra... går bara omkring och hasar i värmen...

SminkJante! Tack, jo så är det väl, ena dan funkar det nästa inte...

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...