14 juli 2009

Reaskuggorna igen...

I morse (läs; förmiddags...) fortsatte jag att leka med de nya skuggorna jag köpte häromdagen... fast i annan kombination. När jag var färdig insåg jag att jag ser nästan likadan ut som en dag i förra veckan, den dag jag hade champagneorgie med min kompis Jenny, liknande färger, men ändå andra skuggor.


Bas för skuggorna: First Base från Too Faced, en guldskimrig bas som jag tycker är bra. Har inte haft den så länge men nu har jag testat den några gånger och den verkar funka. Har haft sminket i ca tio timmar nu, och inga kladdiga veck har uppstått. Bra!
Highlighter: m/s Muffin från MUS.
I inre vrån: m/s Green Tea.
Mitt på locket: m/s Ballade från MUS.
Yttre vrån och upp över brynbenet: m/s Boarding från MUS. Har även dragit upp Green Tea upp längs efter övre kanten av Boarding och blendat ihop... om det var nån som förstod den konstiga beskrivningen...
Under ögat: ligger tre pennor som matchar skuggorna, inre vrån Lemon Soda från Gosh, mitt under ögat Sparkling Beach från MUS och i yttre vrån Baltic från MUS med färg från respektive skugga ovanpå.
Kajal och eyeliner: penna Baltic från MUS.
Glittereyeliner: Drunk Dial från Too Faced.
Mascara: The Colossal från Maybelline.
Primer: Matifying Beauty Base Primer från Lumene.
Bas: Mineral Loose Powder Foundation från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Rose Satin från Peggy Sage.
Bronzing: Noubas Earth Powder nr 3.


Läppenna: från stenåldern, okänt märke.
Läppstift: också från stenåldern... men det är Cutex, jaa ni fattar....



också från stenåldern.... bara skoja, ha ha! Jag menar bronsåldern...

Idag har jag haft en skön kväll tillsammans med en kompis, vi jobbade ihop i klädaffären som jag jobbade i tidigare. Vi åket i väg och inhandlade lite sushi (från ett ställe vid Brommaplan som enligt utsago ska vara ett av stans bästa sushiställen... vad vet jag, gott är det iallafall), sen åkte vi till Drottningholmsparken och slog oss ner bland alla Kanadagässkitar (ha ha), och så satt vi där och käkade och dryftade livet... Vi hade ju förståss inga bestick med oss, och de hade ju vänligheten att skicka med pinnar från sushistället... jag kan INTE äta med pinnar, det går inte hur mycket jag än försöker! Så jag har suttit och ätit min sushi med bara fingrarna... back to basics! Kompisen hade en liten fnutt av en servet som vi delade broderligt på, jag fick skölja av min fingrar med Ramlösan vi hade med oss och inte använda den lilla servettsnutten förrän jag var helt färdigkladdad. Vad gör man inte för lite sushi! MUMS!

4 kommentarer:

Emma P sa...

Äh, man får köra favoriter i repris, denna är snygg ju! Haha, stenåldern och bronsåldern, du är läskigt rolig! Du har verkligen självdistans, älskar det i dina texter...

marinamake sa...

EmmaP! Ha ha tack, bättre att försöka skämta om det, än att sitta och ha ångest över åldern ;-)! Går ju liksom inte att hejda...

Sminkan sa...

Ooh! Så vackert skimmer! Fantastiskt fina färger och snygg makeup!

marinamake sa...

Sminkan! Tack! Lite inspiration från nya skuggor kan göra susen :-)!

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Jag fick för mig att jag skulle spela in videos där jag använder paletter från Nomad. Tänkte att jag gör två looker med varje palett. Har ju...