14 juli 2009

Dagens nagel

Tja, som sagt var... alla känsliga nagelproffs får blunda igen... ha ha! Trasiga nagelband, dåligt lackat och stumpar till naglar, men jag SKA ha nagellack!

Jag smörjer och smörjer, men mina nagelband är alldeles trasiga ändå. Bär om kring på smörjan i väskan så att jag kan göra det tusen gånger om dan, hjälper inte! Fel smörja kanske! Får nog kanske testa Nail Food från Scratch Nails (stavning?), ska ju vara bland det bättre för naglarna har jag hört. Måste bara ta mig in till stan.




Det här är iallafall min första sänding från Nailmail, Nubar Moodies. Just denna är Mauve Changes to Halo Pink. En icketypisk marinafärg... men jag gillar den ändå, precis som den andra ljusa från Orly jag visade häromdagen. Känns lagom på mina stackars stumpar. Den ändrade inte färg överhuvudtaget, så det var lite tråkigt men jag tycker ändå inte att det gör så mycket.

Apropå Nailmail så fick jag mina nya Orlylack idag, ahhh det var skillnad på färger det! Jag beställde Golden Maharaja, Star of Bombay, Mandalay Ruby och Midnight Star. Om mina naglar nu bara kunde skynda sig att växar bara liiiite till, så blir det genast mycket roligare!

Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig att testa dem!

Tjingeling!

5 kommentarer:

Emma P sa...

Alla nagelproffs mår nog bara bra av att kolla på dina naglar, så att de kommer ner på jorden;) Torra nagelband är liksom inte hela världen... Och lacket. Hmm, vet inte riktigt vad jag tycker om det, det påminner mig lite om porslin, eller om lera;)Ska bli kul att se Orly-lacken på, jag har dte lila, det är fint.

marinamake sa...

Emma P! Hm näe kanske inte nån favoritfärg på lacket, men helt okej om man vill ha lack utan att synas lång väg, som jag just nu. Håller med om att det ser ut som porslin. Nu håller jag ändå på att lacka med Orlys golden maharaja. Får se hur det blir på mina korta just nu. Fler som är nattuggla ;-), jag ska upp sju i morgonbitti, kommer att vara tröööött!

CC sa...

Ja du behöver Nail Food :)

marinamake sa...

CC! Suck jag antar det, kanske hinner fixa det med på onsdag ;-)!

CrazyNails sa...

Marinamake: skrubba nagelbanden och skaffa en riktigt bra nagelsax som du kan klippa bort nagel fnas med. Den extremt bra sorten som du köper på h2t. Sen skadar det inte med en bra olja. Blanda själv annars;)

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...