01 juni 2009

Chrome och Flamenco

Vaknade i morse efter en väldigt sömnlös natt, herrejösses hur mycket kan man älta saker är man egentligen borde sova. Jag ligger i nån sorts dvala på gränsen mellan sova och vaken, och där är alla tankar VÄLDIGT jobbiga... problemen är tredubbelt så stora osv. Så när väl klockan ringer så är allt tillbaks till normalt, och det man bekrymrat sig över får gensat några grader mindre proportioner. Va dum man e... Ja, jag läre ju sova dessto tyngre inatt förhoppningsvis.
Hade problem i morse med att få ihop logistiken när jag skulle ha iväg alla tre barnen till skolan, summan av kardemumman blev att jag fick sätta mig osminkad, en timme tidigare än normalt och åka iväg till jobbet. Det var solglasögon på, jag lovar! Tog med mig sminket och stod där och sminkade mig innan jag öppnade butiken. Hann iväg en sväng till apoteket, som öppnar en timme före oss, och köpa lite rengöring också, så det var ju tur i oturen.
Fick snabbt rafsa ihop mina sminkgrejer, och hann inte tänka särskilt mycket vilka färger det skulle bli idag. Det blev åt lilahållet.

Bas för skuggorna: Smashbox Creamy Eye Shadow Plus, nr 02. Det är en skugga i stiftform som jag ropade hem på Tradera (flera färger var det) för att jag var nyfiken att testa dem som bas för torra skuggor. Funkar hyggligt bra. Ikväll hade det lagt sig i lite veck, men bara lite och jag har haft en ganska flängig dag och varit väldigt varm och svettig. I morse hade chauffören värmen på på bussen.... daahhhh!! Cyklat har jag också gjort, så jag tycker att den är förlåten!
I inre vrån: e/d Chrome från MUS.
Yttre vrån och under ögat: m/s Flamenco från MUS.
Highlighter: Singel Eye Shadow nr 16 från Nouba.
Eyeliner: Cake eyeliner black från MUS.
Kajal: Line Define Black Onyx från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline (som alla utom jag verkar hata...;-) ).


Primer: Beauty Base Matifying Primer från Lumene.
Bas: Fairly Light från i.d. bareMinerals.
Puder: Loose Face Powder nr 2 från Face.
Rouge: ögonskugga nr 308 från Kryolan.
Bronzing: Earth Powder nr 3 från Nouba.
Har inte fotat munnen eftersom jag tog bilderna nu sent ikväll, och glosset är försvunnet för länge sen, orkade inte sätta på nytt. Men jag har använt 316 från Lancome. Vet inte vad det har för namn, men det är väl ett av de från vårkollektionen tror jag. Och jag måste säga att jag är grymt besviken på det, med tanke på priset. Stod och valde mellan det och ett väldigt liknande från Too Faced för femtiolappen mindre, men tjejen i kassan tycket att jag skulle ta Lancomes, "mycket bättre kvalite, bättre ingredienser" sa hon... jo jo, jag undrar jag... skulle vilja testa Too Faced som jag jämförde med bara för att kolla. För det här från Lancome blir så klibbigt och klumpigt och kladdigt efter en stund på munnen så jag håller på att bli galen, känns jätteäckligt!



en svettig, klibbig, kladdig och mycket trött fru Stahre... ska nog ta en dusch och duna in tror jag.
I morgonbitti är det uppställning i raka led... utvecklingssamtal med fröknarna till båda min två äldsta döttrar. Jag hade missat deras tider förut så jag fick ringa och be tusen gånger om ursäkt och be om en ny tid, usch va pinsamt... så imorgon får jag avverka båda två, och jag vet att det ena inte kommer att bli så roligt... jaa hon behöver lite hårdare nypor tösen, för att sätta lite fart i plugget. Vi får se vad fröken har att säga!
Vi ses i morrn, vink vink!




5 kommentarer:

Bitte sa...

Det var en fin makeup. Matchar lacket men du är ju en fena på matchning.

Jobbigt när morgonen blir stressig. Hoppas du får sova ordentligt i natt.

Emma P sa...

Snyggt smink, trots att du sovit så dåligt! Usch, hatar att inte ha tid att smin ka mig, och hatar definitivt att gå till skolan osminkad, då sminkar jag mig hellre på tåget.

Måste bara säga att jag har två Lancôme-glans, och jag är föga impad. Inte så att de är dåliga, men knappast så bra som jag hade förväntat mig heller. Då finns det betydligt bättre till billigare pris. Och till dyrt med, både Dior och Clarins gör glans jag verkligen gillar, betydligt mer än Lancôme...

marinamake sa...

Sminkjante! Matchningar är liksom min noja kan man lätt säga, ha ha! Å tack, jag sov som en stock!

Emma P!Har alltid undrat hur folk bär sig åt som sminkar sig på bussar och tågen... kommer aldrig att hända i min värld, skulle peta ögonen ur mig!

Näe, Lancomeglosset är verkligen en besvikelse... har aldrig provat Dior eller Clarins. Är dom bra tycker du?

Sminkan sa...

Otroligt fint! Jag tycker inte de var så lika, dagens och denna, men samma nisch så klart. Finfina båda två!

marinamake sa...

Sminkan! Tack snälla, du är så diplomatisk ;-)!

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...