04 maj 2009

Sassy

Dagens sminkning blev tråkig, och jag känner mig inte särskilt nöjd. Men, men... så är det ibland, inte värre än att det duger till vardags.

Idag fick det bli läppstiftet som blev försöket till att matcha naglarna.



Bas för skuggorna: Color Definer Shadow Stick, vit.
Inre vrån och större delen av locket: Sassy från MUS.
Yttre vrån och upp över globlinjen: Singel eyeshadow nr 9 från Nouba. Har även suddat in lite Empire från MUS mellan skarven av nr 9 och highlightern i överkanten av nr 9 om ni förstår vad jag menar.
Highlighter: Singel eyeshadow nr 16 från Nouba.
Under ögat: Penna Smoke med nr 9 från Nouba ovanpå.
Eyeliner: Rainbow eyeliner nr 18 från Nouba.
Kajal: Penna Smoke från MUS.
Mascara: Lash Stylist från Maybelline.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Fairly Light från i.d. bareMinerals.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: nr 67 Pinky Gold från Maybelline.
Bronzing: Earth Powder nr 3 från Nouba.




Läppenna: Sans Soucis nr 9 Cyclam.
Läppstift: Senorita från MUS. Bilderna tagna när jag kommit hem, så läppkonturen har kommit lite på glid, iallafall på underläppen.




Det var alles för idag... jag hoppas jag kan vara lite mer inspirerande i morgon :-) !
Sminka lugnt!

8 kommentarer:

Emma P sa...

Men hej vad du bloggar! jag hinner knappt med... Sminket är fint, men inte lika smashing som endel andra du gör. Vardagsfint tycker jag...

marinamake sa...

EmmaP!He he, måste ju ta igen att jag varit borta några dar... abstinens you know ;-)!

inthemake sa...

Men jag gillade detta jättemycket....

Marie sa...

Gillar allt det rosa!
Sassy är en så spännande skugga, den kan se precis hur som helst ut! Jag har fått den kraftig rosa, på dig här är den skimrigt babyrosa, lägger man den på nåt annat dyker ibland bara det blå skimret upp... Roligt!

marinamake sa...

Inthemake! Tack!

Marie! Jag gillar den också, Sassy! Jag skulle gärna få den starkare rosa, hur gjorde då det?

Marie sa...

Sist jag lyckades med det konststycket använde jag ingen bas (det var "på den tiden") och matchade inte med nån annan skugga heller... Tror bestämt att man ska ha hudfärgad bas utan skimmer, Sassy är ju inte den mest intensiva färgen och låter basen lysa igenom.
Förresten har jag också Senorita, man måste älska det stiftet!

marinamake sa...

Marie! Ahh Senorita är störtläcker! Ska testa lite varianter med Sassy, jag är bara så dålig på att ta mig tiden att experimentera... utan allting sker när jag måste få till det på direkten, och då chansar man ju liksom inte på samma sätt ;-)!

Unknown sa...

Marina: Ja, men vad bra smak vi har :)
Har ju samma problem, man experimenterar aldrig med skyddsnät utan blir det fel så får man gå ut så. Men äsch!

Rose Quartz Palette - Huda Beauty

Har haft en ledig dag idag. Semesterdag. Vi skulle iväg på en begravning. Min mosters man som har avlidit. Ingen som jag stått nära eller en...