20 december 2008

Temavecka - rött

Till slut lyckades jag äntligen slita mig loss från julfejande och pyntande och ta mig in i badrummet för en röd sminkning enligt dagens tema. Passade ju lite bra med rött med tanke på vad jag hållit på med idag, nämligen julstök.

När jag väl stod där i badrummet, så kände jag att jag fick lite stillestånd. Inspirationen ville inte komma riktigt. Plus att jag är så less på mina standardsminkningar... att skuggorna alltid hamnar på samma ställe osv. Ni vet, man sitter fast i gamla hjulspår. Jag var så sugen på att åstadkomma nåt annorlunda än vad jag brukar. Ni gör alla så snygga sminkningar och är duktiga på att variera er och det vill ju jag också förståss!

Nåja om det här vart så lyckat låter jag vara osagt, det är inte riktigt jag, men det är annorlunda för att vara jag ;-)... och åtminstone ett försök till variation, även om insprirationen inte var på plats...

Jag började tänka julgranskula... men slutade som en fladdermus... ha ha ha!



Jag har använt samma röda som häromdagen, dvs Noubas Double Bubble nr 59, men ihop med guld blev den nästan orange. Jag har bara typ två, tre röda ögonskuggor och två är matta utan skimmer. Idag kände jag inte för matt skugga, så då återstod den enda röda jag har med skimmer, dvs denna.

Jag har använt:

Beauty Base Matifying Primer från Lumene.
Stick Foundation nr 24 från Nouba.
Loose Powder nr 2 från Face.
Blush on Bubble Rouge nr 51 från Nouba.
Tri Brow brynfärg från MUS.
Som highlighter; eyedust Goldglow från MUS.
I inre ögonvrån eyedust 24 carat från MUS.
I yttre ögonvrån den röda halvan från Double Bubble nr 59 från Nouba.
De svarta konturerna är den svarta halvan -"-.
Kajal som vanligt Joe Blasco Ultramatte Black.
Eyeliner Fine Liner Eye Stylo 01 Carbon Black från IsaDora.
Mascara Blueberry Volume Mascara från Lumene.



Två varianter av munnen...

Första bilden: Svart ögonpenna från Face som lipliner. Sen tog jag den röda delen av Noubaskuggan över hela munnen, duttade sen lite 24 carat från MUS på mitten av både över- och underläppen. Utan glans blir det väldigt torrt och känns konstigt.

Andra bilden: samma men jag har lagt på lite läppglans. Crystal Lips Virgin från MUS. Om man inte gillar klistriga läppglans ska man INTE använda detta glans. Det är oerhört klistrigt och klibbigt och går knappt att torka bort, men det har en jättefin glans och flyter inte ut lika lätt som andra läppglans. Och jag tillhör sorten som står ut med det mesta, bara man är snygg!


Ha ha, jag ser ut som en fladdermus... och den här sminkningen kanske skulle passat bättre i Halloween, men skuggan är iallarfall röd i asken, även om den ser mer orange ut här.
Ha det gott alla, sminka lugnt!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vad läckert! jag älskar både ögonen och munnen! Så sabla tjusigt! och att sluta som falddermus är väl inget att vara ledsen för;) Munnen ska jag definitivt testa att göra ngt liknande med någon dag! svart läppliner och färg inuti är ju hur coolt som helst!

marinamake sa...

Emma P! He he tack ska du ha! Fladdermus kanske är mitt nya liv?!

Unknown sa...

Sjuuukt härliga färger! Den där skimrande röda med det guldiga var superverkligenjättefint! Och du matchade ju det perfekt med läpparna också.
Den röda skuggan, är det den dubbla Nouba-skuggan med svart?

Sminkan sa...

Damn vad läckert! Som en superhjälte ur en Marvelserie! Jag gillar det här som fan, rent ut sagt!

Bitte sa...

Superduper! Gillar verkligen inramningen av ögonen. Annorlunda och snyggt! Hela du är jättefin!

Anonym sa...

Den röda var verkligen skit cool :):) Måste skaffa mig en röd ögonskugga! :) Kram Malin

Anonym sa...

Helt fantastiskt! Underbart! Jag älskar dina kreationer!

Anonym sa...

Oh, fint!

marinamake sa...

Marie! Ähhh tack ska du ha, va du är gullig! Japp, det är den dubbla svart/röda med glitter i. Kommer från någon vinterkollektion, förra vintern tror jag.

Sminkan! *rodnar* tack, tack! Jag är ju så ute så jag vet inte vad en Marvelserie här för nåt...:0, men superhjälte låter helt OK, ha ha!

Sminkjante! Tack, söta du!

Malin! Tack! Klart du ska ha en röd skugga, hur coolt som helst!


RQ! Men tack, va gullig du är. Dina går ju inte av för hackor de heller!

RM! Tack!

Anonym sa...

Ohhh det var verkligen grymt snyggt! Älskar formen!

marinamake sa...

Inthemake! Tack, det är inte riktigt jag, men kul att göra nåt som man inte brukar...

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...