25 december 2008

slappt idag...

jaha, julafton är över... antiklimax..., man har stressat som en tok, haft ångest över både det ena och det andra, undran om ungarna ska bli nöjda, hinna baka, städa osv osv... och så swosh! så är det över... luften går ur mig! Idag har vi verkligen inte gjort någonting, fisit omkring och petat lite här och petat lite där, min man skjutsade svägerskan till bussen på eftermiddagen och då passade jag på att ta en promenad alldeles för mig själv en stund... det var skönt. Det har kommit tillstymelse till pudersnö och varit en par tre grader kallt så man kan nästan låtsas att det är vitt ute, och solen har skinit lite idag, och på direkten känner man livsandarna vakna! Det har ju faktiskt vänt och går mot ljusare tider!
Det hann bli sen eftermiddag innan jag fick för mig att jag skulle sminka mig idag. Först tänkte jag nästan strunta idet, när vi ändå bara går här hemma och skrotar. Men hur det nu än är, så känner jag mig alltid lite fräschare och piggare och mer mig själv med lite färg i fejset. En del tycker att det är sorgligt att jag inte känner mig som mig själv utan smink, jag tycker att det är helt naturligt ;-) !
Väldigt stillsam och blek sminkning för att vara jag idag. Fick för mig att jag skulle göra lite guldigt, eftersom det sitter guldpaljetter på min topp.
Jag har lessnat lite på allt det röda som jag sminkat mig med på sistone, så det blev bara guld och lite brunt.

Inte min bästa sminkning kanske, men det fick duga idag när jag kände mig lite orkeslös.
Skuggorna är båda från MUS; den guldiga är 24 Carat och den bruna är Cookie. Cake eyelinder black också från MUS och kajal från Joe Blasco. Mascaran är min "pinne"-mascara från I.D.

Munnen har bara lite ofärgat läppglans, orkade inte hålla på med nån färg när jag ändå bara ska vara hemma.
Tja, det var min något stillsamma juldag... hoppas ni alla har det skönt!
Vi syns och hörs!

3 kommentarer:

Sminkan sa...

Guld är fint till julen!

Anonym sa...

fint som vanligt:)

marinamake sa...

Sminkan! Håller med, men detta var lite blekt för mig!

Malin! Tack, va snällt!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...