23 december 2008

dan före dopparedan...

...efter två hysteriskt hektiska dygn (och egentligen hela hösten...), så sitter jag äntligen i soffan och pustar, tillsammans med man och svärfar. Det som inte är gjort nu förblir ogjort och man kommer till nån sorts resignation och slappnar av. Det blir jul ändå... Nå, innan jag kom så långt idag så var jag tvungen att åka och handla julmaten. Började klockan tre på jobbet idag, så jag tog bilen och drog iväg i morse för att hinna till Coop och hem igen innan. På vägen hem skulle jag plocka upp min svärfar som kommit från Hälsingland och ville åka med hem så klart. Bussen tar över en timme, bilen 25 min. så det var ju klart att han ville.

Nåväl, saker och ting kör ihop sig och han vart försenad till vår mötesplats... så när jag kom tillbaka hem igen, så var det ungefär vid det klockslag när jag egentligen borde ha åkt till jobbet. Jag var helt osminkad, slafsigt klädd osv. Jag satte personligt hastighetsrekord i att sminka mig själv! Jag hade verkligen tänkt göra en cool julsminkning med mycket rött och glitter osv. Nja, det var ju som det vart och inte så intensivt som jag tänkt mig, sista dan på jobbet och allt skulle varit riktigt julig men men, med tanke på omständigheterna så fick jag vara glad att jag var sminkad alls ;-)...







ohh kolla jag lyckades fånga lite glitter! Ser lite kladdigt ut, glittret ser mest skräpigt ut på bild, å andra sidan så gick det jäkligt fort att lägga den make, så den är ju lite slarvigt gjord, inte så bra underarbete.







Tja, det ser inte alls ut som jag hade tänkt att det skulle vara, ville få den superröd, man jag hade inte tid att arbeta med skuggan. Det är återigen den röda från Nouba, har kört med den mycket på sistone. På den har jag lagt ett löst rött glitter från MUS. Svart eyeliner från Face och kajal från Joe Blasco.










Munnen samma som igår, från IsaDora.





observera tomten i mina öron :-)

Nu önskar jag er alla en riktig skön julhelg, med mycket gottigottgott och vänner och familj, kanske en och annan klapp också?! Får se hur mycket inlägg det blir närmsta dagarna, kanske fotar jag lite och lägger ut senare...

God Jul alla!
Kramen från marinamake

3 kommentarer:

Anonym sa...

finfint:)

Mamarosa sa...

God Jul og God Nyttår!

marinamake sa...

Malin! tack, tack!

Mette Helene! God Jul och Gott Nytt önskar jag dig också! Trevligt med norska läsare här, är uppvuxen 3 mil från norska gränsen, välkommen tillbaka!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...