10 maj 2023

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två idag. Jag gjorde den samtidigt som jag facetime:ade med Steph. Jag blev mäkta irriterad när jag insåg att det blev bara skit av alltihopa... fläckigt och flammigt och ingenting blev som jag ville. De här märket är känd för deras fantastiska matta skuggor. Bra kvalité. Men idag ville det sig inte. Särskilt den lila blev extremt ful. Lila är ju känt för att vara svårt att tillverka så att det blir bra men jag vet inte om det var det eller handhavandefel... skit blev det i alla fall.

Det är var ju också den palett som Nomad skickade till mig som en gåva i somras, och jag var så lycklig att jag hoppade jämfota. 



Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics






Bas för skuggorna: That Base! Crease Killer Eyeshadow Base från Gloss Gods.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
I globlinjen och upp över brynbenet ut mot yttre vrån: Toucan, Orcid samt Jaguar.
Yttre vrån: Violet Sabrewing.
Över rörliga delen av ögonlocket: Hanging Bridges.
Under ögat: Wildlife Wonderland.
Highlight i inre vrån: Star Shine från Sugar Drizzle's On Top Of The Mountain & Beneath The Stars Highlighter Palette.
Eyeliner: från Arttitude Cosmetics Split It Palette.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Liquid Suede Cream Lipstick Amethyst från NYX Cosmetics.



Primer: Barekissed Illuminator Monaco från Sleek Makeup.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Manly Beach från Nomad Cosmetics Sydney Bathers Kiss Of Sun Palette.
Highlight: Multi Chrome Discolighter Studio 54 Disco Nights från Nomad Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Special Occasion Palette.



 Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...