28 mars 2023

Älva Eyeshadow Palette - Oden's Eye Cosmetics

Lugn och stillsam look i morse. Jag hade ett återbesök hos läkaren på Reumatologen som ställde min diagnos för ett år sedan. Har inte träffat honom sedan dess. Av någon anledning så vill jag inte se ut som om jag ramlat på huvudet i färgburken när jag ska på läkarbesök. Vet inte varför, för det spelar ju verkligen ingen roll. Men tja, jag ville tona ner det. 

En av de mer neutrala paletterna från Oden's Eye Cosmetics. 



Älva Eyeshadow Palette från Oden's Eye Cosmetics.







Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumor 0.5.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lotus.
I globlinjen: Camellia.
Yttre vrån: Peony.
Över rörliga delen av ögonlocket: Dahlia.
Highlight i inre vrån: Lilac.
Eyeliner: pressat fast svart ögonskugga längs franskanten, Corupt från Makeup Geek.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Fête de Provence Glacé Lip Gloss Les Fètes från Nomad Cosmetics.



Primer: Pore and Fine Line Filler från Spehora.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Estée Lauder.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Botanic Dream från Wet n Wild megaglo Highlighting Palette.
Blush: Mosaic Powder 03 Plummy från NYX Cosmetics.



I alla fall så sa läkaren att allt så bra ut det kunde. Klämde och kände och ultraljud på händerna, lite diskussion om medicinering och så vidare, men annars så var det väl bra. Inga skador på mina leder. 

I morgon väntar ledig dag, så vi ses då!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...