08 juni 2022

Ghost Pepper och Sub-Zero från BH Cosmetics

Jag börjar mer och mer tro att jag är allergisk mot något. Herrejösses, har haft stooora problem med att tårarna rinner. I samma sekund jag börjar sminka mig på undre ögonlocket så börjar det sen håller det på i flera timmar. Till slut börjar det svida och det klias så att jag håller på att bli galen. Jag har försökt lista ut vad det är som åstadkommer det. Testade att sluta använda mina "wet wipes" och då var det jättebra i flera dagar. Men, nu har det börjat igen... nu vet jag inte vad jag ska utesluta. Kanske kan det vara pollen eller nåt sånt? Jag vet inte.. klippte gräset idag och varje gång jag gör det så riiiiner snoret på mig... gräsallergi?? Sitter här nu och det är lite kli:igt och irriterat i yttre ögonvråna. Ohhh jag får panik! Tänk om jag blir allergisk mot sminket. Det skulle, på riktigt, vara en katastrof för mig. Smink är det roligaste och bästa jag vet, en passion. Skulle aldrig kunna tänka mig att sluta med det. Ja ja, vi får se hur det går.

Hur som helst så tog jag fram två av mina paletter från BH Cosmetics Poison Shock kollektion.




Ghost Pepper Palette samt Sub-Zero Palette från BH Cosmetics.






Bas för skuggorna: Til The End Eye Primer Crease No More! från LH Cosmetics.
Skuggor från Ghost Pepper paletten: 
I globlinjen inre halvan: Supa Hot.
Under ögat: Bruning Hot.
Skuggor från Zub Zero paletten:
I globlinjen yttre halvan: Totaly Numb.
Yttre vrån: Iced Over.
Mitt på ögonlocket: Frostbite.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Blizzard Blackout.
Highlight i inre vrån: Iced Out från BH Cosmetics Aprés In Aspen Palette.
Eyeliner samt prickar längs globlinjen: gjorda med Cake It! Liner Strength från Arttitude Cosmetics.
Streck under vingen: gjord med Cake It! Liner Devotion från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Color Riche 132 Magnolia Irréverent från Loreal.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Bronzer: Mega Bronzer 01 Cool från Revolution Makeup.
Highlight: Iced Out från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Blush: 936 Pixie Pink från Sleek Makeup.



I morgon väntar en ledig dag. Tyvärr måste jag åka in till stan. Har en tid för mammografi. Skit. Inte vad jag kände för på min lediga dag. Har strulat länge för att boka om tiden för jag trodde att den var när jag jobbade. Jag har varit borta så mycket så jag ville inte gå ifrån för det här också. Men så insåg jag att tiden var på min lediga dag. Egentligen har jag inte lust att ofra min lediga dag, men det är ju skönt att få det gjort så jag får väl bita i det sura. 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...