21 maj 2022

Strawberry Milkshake Palette - Unearthly Cosmetics

Den här looken gjorde jag idag samtidigt som jag var med i en live på Youtube. En av mina Youtube vänner har en live på sin kanal varje lördag och numera har hon en av oss som brukar vara med och kommentera i liven som sitter med och live:ar. Idag var det min tur. Sååå jäkla roligt. Där sitter vi och kan prata med varandra samtidigt som alla andra skriver kommentarer som man kan svara på samtidigt som man sitter där. Bästa jag gjort på länge. Fler gånger kommer det bli. 

Jag använde en palett som jag fått som gåva av en av tjejerna som brukar vara med i kommentarerna. Danielle... hon har inte varit med på ett tag. Varit dålig och haft problem med sin mentala hälsa. Så jag tänkte att jag ville hedra henne lite med att använda paletten och visa min tacksamhet för att hon skänkt den till mig (och en annan som jag inte använde idag). När vi hållit på en stund med live:en så dyker hon upp i kommentarerna och alla blev såå glada. Hon är extremt rolig och har en humor som inte går att beskriva, vi skrattade så jag sabbade sminket .. har lucka i yttre vrån. Hur som helst så berättade hon efter ett tag att hon beställt något mer till mig från samma märke som är på väg till mig. Jag började nästan gråta. 



The Strawberry Milkshake Palette - Unearthly Cosmetics.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet: Stem och Green.
Yttre vrån: Juicy.
På ögonlocket: Cherry On Top, Ripe och Strawberry Shake. 
Under ögat: Strawberry Shake.
Highligh i inre vrån: Fresh.
Prickar längs globlinjen: Cake It! Liners Faith, Joy, Entice, Devotion och Courage från Arttitude Cosmetics.
Eyeliner: Cake It! Liner Courage från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Läppenna: ögonpenna 911 från Kryolan.
Läppstift: Studded Kiss Lipstick Plan 9 från Kvd Beauty.



Primer: Poreless Blur Primer Goodbye Pores från Catrice.
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Chill Zone från BH Cosmetics Aprés In Aspen Palette.
Blush: Powder Blusher Cosmo från Beauty Bay.



Blev lite sopiga bilder men jag var helt uppe i varv efter den där live:en och hade skrattat så tårarna rann. Sminket blev smetigt. Men vad gör väl det...

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...