08 februari 2022

Beauty Bay och Juvia's

Så lyckades jag faktiskt ta mig till jobbet idag. Första gången på en vecka. Inte smärtfritt, men tillräckligt för att jobba. Och när jag kom hem så låg det en kallelse till Reumatologen på Akademiska. ÄNTLIGEN! Den 23 februari ska jag äntligen dit, men först provtagning den 14. Nu kanske det äntligen kan bli någon lösning på allt, eller framför allt ett svar på vad det är för något som orsakar alla mina smärtattacker. Så jäkla skönt!

Hur som helst. Jag var lite försenad i morse för jag hade haft en tankeblunder igårkväll när jag satte larmet på mobilen och satt den en timme senare än vad jag borde ha gjort. Nu har jag ju stora marginaler på mig på morgnarna och gott om tid så en timme fel är inte en total katastrof, men måste hålla lite mera tempo.  

Blev lite mesig sminkning, ville testa paletten från Beauty Bay, Djungelboken (finns några till i samma serie, jag har totalt tre). Lite mesiga färger, men fina. Jag vill ju gärna ha en skugga som är väldigt mörk i varje palett. Men så här blev.




i Live, i Love Ice Palette - Juvia's Place
The Jungle Book Palette- Beauty Bay






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
En skugga från i Live, i Love Ice paletten, inget namn på skuggorna.
Från Beauty Bay's Jungle Book Palette:
Jungle Tree Trunk
Baloo Fur
Bagheera Fur
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos.
Eyeliner: Cake It! Liner Strength från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Princess Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Expect från Make Up Store.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer.
Bas: Studio Skin 15 Hour Wear Hydrating Foundation från Smashbox.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos.
Blush: Älva Fruit Blusher Sweet Peach från Oden's Eye.



 Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...