06 januari 2022

Pink Squeaks Palette - Metamorphosis

Ja men näe så atte det är väl min födelsedag idag då... Den har jag firat med att jobba till klockan åtta ikväll. Yipeee. Så ja, inget firande alls faktiskt. Mina kollegor var supergulliga och sjöng för mig när jag klev innanför dörren, lite blommor och kanelbullar fick jag med. Jag gillar bullar bättre än tårta. Blommor från döttrarna fick jag med. 

Nåja... tröttare än tåget i morse och vaknade med det mest plufsiga uppsvullna ögon jag haft på länge. 

Tog i alla fall fram den sötaste paletten jag skaffat på länge. 



Pink Squeaks Palette - Metamorphosis.






Bas för skuggorna: Prep +Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Surprise.
I globlinjen: Magic.
Yttre vrån: Bow samt Whiskers.
Över rörliga delen av ögonlocket: Prism Shadow 33 från FiftyFifty Makeup.
Glitter på brynbenet: Pixie by Petra Glitter-y Eye Quad RoseBronze.
Highlight i inre vrån: Iced Out från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Liquid Lipstick Wine från Certifeye.



Primer: Prime and Fine Pore Refining Anti Shine Base Keep Me Matte från Catrice.
Bas: Studio Skin 15 Hour Wear Hydrating Foundation från Smashbox.
Puder: Infinity Filter från LH Cosmetics.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Iced Out från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Blush: Pressed Powder Blush Potted från Colourpop Cosmetics.
Setting spray: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Så då var det dags att nana kudden då. Inte mycket till födelsedag det här inte. Får väl ta igen det i helgen. Ska upp tidigt i morgon. Från och med i år börjar vi öppna en timme tidigare, så det kommer bli många tidiga morgnar. I hate it! 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...